Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 1712
Článek
Reichová, Hana, Pavlíková, Ludmila, Severová, Marta, Šimon, František.
Laudationes. Graeco-Latina Brunensia. 2013, roč. 18, č. 2, s. 5–9.
Článek
Artimová, Jozefa.
Examples of behavioural, value or habitual gaps in Slovak translations of the New Testament. Graeco-Latina Brunensia. 2013, roč. 18, č. 2, s. 17–31.
Článek
Urbanová, Daniela.
Contributi all'interpretazione di alcune tabellae defixionum. Graeco-Latina Brunensia. 2013, roč. 18, č. 2, s. 187–197.
Článek
Lefstein, Adam, Israeli, Mirit, Pollak, Itay, Bozo-Schwartz, Maya.
Investigating dilemmas in teaching: towards a new form of pedagogical scholarship. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 9–36.
Článek
Nehyba, Jan.
The social neuroscience of education : a book review. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 129–134.
Článek
Mertova, Patricie.
Internationalisation in higher education through a 'critical event' narrative inquiry: perspectives from three higher education systems. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 115–128.
Článek
Kasperová, Dana.
Reflections on the focus of education in the Theresienstadt ghetto based on reports by Theresienstadt's educators. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 37–56.
Článek
Sedláček, Martin, Pol, Milan, Hloušková, Lenka, Lazarová, Bohumíra, Novotný, Petr.
Internal setting and organisational learning in schools. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 75–92.
Článek
Vlčková, Kateřina, Berger, Janek, Völkle, Manuel.
Classification theories of foreign language learning strategies: an exploratory analysis. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 93–113.
Článek
Schratz, Michael, Schwarz, Johanna F., Westfall-Greiter, Tanja.
Looking at two sides of the same coin: phenomenologically oriented vignette research and its implications for teaching and learning. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 57–73.
Článek
Machů, Eva.
Radosti a trápení nadaných dětí. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 2-3, s. 125–140.
Článek
Punová, Monika.
Podpora resilience ve vzdělávání. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 2-3, s. 109–124.
Článek
Kubrická, Jana.
Možnosti a limity posuzování ideologických prvků v učebnicích. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 2-3, s. 157–166.
Článek
Brázda, Radim.
Periodická soustava základních morálních prvků. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 2-3, s. 31–53.
Článek
Fonseca, Lars.
"Všichni vědí, že opisovat se nemá, ale stejně to každý dělá" : pedagogický pohled na paradoxy "férového" opisování. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 2-3, s. 73–92.
Článek
Švaříček, Roman, Pol, Milan.
O hledání začátku a nalézání nejednoznačnosti : editorial. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 2-3, s. 5–9.