Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 69

Chapter
Chalupa, Bohumír. Creativity in science and technology : psychological study. In: Chalupa, Bohumír. Tvořivost ve vědě a technice : psychologická studie. 1973, pp. 256–259.

Chapter
Dosedlová, Jaroslava. Health-related behaviour: determinants, models and consequences : summary. In: Dosedlová, Jaroslava. , Burešová, Iva. , Havigerová, Jana Marie. , Jelínek, Martin. , Klimusová, Helena. , Pučelíková, Alena. , Slezáčková, Alena. , Vašina, Lubomír. Chování související se zdravím : determinanty, modely a konsekvence. 2016, pp. 216–217.

Chapter
Literatura. In: Dosedlová, Jaroslava. , Burešová, Iva. , Havigerová, Jana Marie. , Jelínek, Martin. , Klimusová, Helena. , Pučelíková, Alena. , Slezáčková, Alena. , Vašina, Lubomír. Chování související se zdravím : determinanty, modely a konsekvence. 2016, pp. 187–215.

Chapter
Vašina, Lubomír. Summary. In: Vašina, Lubomír. Lidská komunikace v normě a patologii. c1988, pp. 171–173.

Chapter
Kuric, Jozef. The psychology of the perception of paintings in ontogenesis. In: Kuric, Jozef. Psychologie vnímání malířských výtvarných děl v ontogenezi. 1986, pp. 259–260.

Chapter
Míček, Libor, Zeman, Vladimír. Teacher and stress : summary. In: Míček, Libor. , Zeman, Vladimír. Učitel a stres. 1992, pp. 165–166.

Chapter
Míček, Libor, Zeman, Vladimír. Literatura. In: Míček, Libor. , Zeman, Vladimír. Učitel a stres. 1992, pp. 167–169.

Chapter
Sedlák, Jiří. Resumé : problems of active social programme learning. In: Sedlák, Jiří. Otázky sociálního učení. 1984, pp. 281–284.

Chapter
Sedlák, Jiří. Determination of sensomotoric coordination. In: Sedlák, Jiří. Determinace senzomotorické koordinace. 1974, pp. 119–123.

Chapter
Svoboda, Mojmír. Summary. In: Svoboda, Mojmír. Hypnotické chování : teoretický a experimentální přístup. c1987, pp. 141–143.

Chapter
Sedlák, Jiří. Zusammenfassung : Probleme des aktiven sozialen Programmlernens. In: Sedlák, Jiří. Otázky sociálního učení. 1984, pp. 285–288.

Chapter
Dosedlová, Jaroslava. Optimism and its role in the context of health : summary. In: Dosedlová, Jaroslava. Optimismus a jeho role v kontextu zdraví. 2018, pp. 140–146.

Chapter
Svoboda, Mojmír. Zusammenfassung. In: Svoboda, Mojmír. Hypnotické chování : teoretický a experimentální přístup. c1987, pp. 145–147.

Article
Sedlák, Jiří. Die Ontogenese der zielenden Bewegungen bei Kindern bis zu drei Jahren. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1970, vol. 19, iss. I5, pp. 29–36.

Article
Švancara, Josef. Dynamics of intellectual deficit in children with localized and difuse CNS damage. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1970, vol. 19, iss. I5, pp. 21–28.

Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.

Article
Jůva, Vladimír. Zur Auffassung der Theorie der ästhetischen Erziehung als einer pädagogischen Teildisziplin. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 25–35.

Article
Liškař, Čestmír. Die Bestrebungen nach Modernisierung des Sprachunterrichtes in Westeuropa und in den Vereinigten Staaten. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 71–79.

Article
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.

Article
Přadka, Milan. Die Leitung von dynamischen Systemen und die Erziehung. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 63–73.

Article
Monatová, Lili. Methoden und Mittel des Bekanntmachens der Kinder mit Naturerscheinungen. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 75–86.

Article
Pfeiffle, Horst. Ansätze der mentalen Repräsentation bei Jean Piaget. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1995, vol. 44, iss. I29, pp. 13–17.

Article
Kostroň, Lubomír. Psychology : a new view on holistic approach. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1993, vol. 42, iss. I27, pp. 133–137.

Article
Macek, Petr, Osecká, Liduška, Blatný, Marek. Semantic structure of adolescent's actual, ideal and unwanted self. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1993, vol. 42, iss. I27, pp. 111–121.