Displaying 1 - 25 of 247
Serial
Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966–1995
Article
Schratz, Michael.
The development of qualitative research in German speaking countries. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1996, vol. 45, iss. U1, pp. 93–102.
Article
Szablicka-Žak, Jolanta, Walasek, Stefania.
The teaching of civics and citizenship in Poland from historical perspective (16th - 20th cent.). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1997, vol. 46, iss. U2, pp. 129–138.
Article
Matteucci, Maria Cristina, Steuer, Gabriele, Majcík, Martin.
Mistakes in teaching and learning : editorial. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 5–8.
Article
Breternitz, Annika, Tulis, Maria.
The acquisition of error competence and the value of (learning from) errors in teacher education from the perspectives of teachers in Finland and Germany. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 9–32.
Article
Sancar, Esmanur, Özkaya, Merve.
Error-based activity applications in sixth grade fraction teaching. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 33–65.
Article
Janíková, Marcela, Janík, Tomáš, Pavelková, Marie.
Dealing with student mistakes in mathematics at primary school. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 66–89.
Article
Burmeister, Carolin, Beck, Kim, Grassinger, Robert.
Error climate and gender as factors influencing error reactions in primary school children. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 90–107.
Article
Šejna, Erik.
Test anxiety among Czech pupils in lower-secondary education. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 108–127.
Chapter
Šimáně, Michal.
Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, pp. 165–168.
Chapter
Chlup, Otokar.
Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných.
1925, pp. 105–108.
Chapter
Chalupa, Bohumír.
Creativity in science and technology : psychological study. In: Chalupa, Bohumír. Tvořivost ve vědě a technice : psychologická studie.
1973, pp. 256–259.
Chapter
Dosedlová, Jaroslava.
Health-related behaviour: determinants, models and consequences : summary. In: Dosedlová, Jaroslava. , Burešová, Iva. , Havigerová, Jana Marie. , Jelínek, Martin. , Klimusová, Helena. , Pučelíková, Alena. , Slezáčková, Alena. , Vašina, Lubomír. Chování související se zdravím : determinanty, modely a konsekvence.
2016, pp. 216–217.
Chapter
Literatura. In: Dosedlová, Jaroslava. , Burešová, Iva. , Havigerová, Jana Marie. , Jelínek, Martin. , Klimusová, Helena. , Pučelíková, Alena. , Slezáčková, Alena. , Vašina, Lubomír. Chování související se zdravím : determinanty, modely a konsekvence.
2016, pp. 187–215.
Chapter
Zounek, Jiří.
E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.
2009, pp. 145–148.
Chapter
Zounek, Jiří.
Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.
2009, pp. 149–159.
Chapter
Vašina, Lubomír.
Summary. In: Vašina, Lubomír. Lidská komunikace v normě a patologii.
c1988, pp. 171–173.
Chapter
Kuric, Jozef.
The psychology of the perception of paintings in ontogenesis. In: Kuric, Jozef. Psychologie vnímání malířských výtvarných děl v ontogenezi.
1986, pp. 259–260.
Chapter
Míček, Libor, Zeman, Vladimír.
Teacher and stress : summary. In: Míček, Libor. , Zeman, Vladimír. Učitel a stres.
1992, pp. 165–166.
Chapter
Míček, Libor, Zeman, Vladimír.
Literatura. In: Míček, Libor. , Zeman, Vladimír. Učitel a stres.
1992, pp. 167–169.
Chapter
Pol, Milan.
Použitá literatura a prameny. In: Pol, Milan. Waldorfské školy : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?.
1995, pp. 149–165.
Chapter
Sedlák, Jiří.
Resumé : problems of active social programme learning. In: Sedlák, Jiří. Otázky sociálního učení.
1984, pp. 281–284.
Chapter
Záleská, Klára.
Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 132–152.
Chapter
Záleská, Klára.
Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 130–131.
Chapter
Záleská, Klára.
Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 153–155.