Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 35

Article
Vlčková, Jitka. Deska se Zvěstováním P. Marii z Národní galerie v Praze. Opuscula historiae artium. 2009, vol. 53, iss. F53, pp. 3–22.

Article
Malý, Tomáš, Suchánek, Pavel. Mezi realitou a symbolem : k historické interpretaci (barokního) ztvárnění očistce. Opuscula historiae artium. 2009, vol. 53, iss. F53, pp. 53–82.

Article
Lukešová, Helena. František Řehoř Ignác Eckstein a jeho dílo v Krakově a ve Lvově. Opuscula historiae artium. 2009, vol. 53, iss. F53, pp. 83–123.

Article
Autoři. Opuscula historiae artium. 2009, vol. 53, iss. F53, pp. 142.

Article
Hlaváčková, Petra. Architektonická tvorba Karla Lehrmanna. Opuscula historiae artium. 2009, vol. 53, iss. F53, pp. 125–141.

Article
Stanković, Dejan. Kolegiální vztahy a zapojení učitelů do rozvoje školy. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 1, pp. 53–66.

Article
Šeďová, Klára. Co víme o výukovém dialogu?. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 11–28.

Article
Lojdová, Kateřina. Skryté světy mládeže. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 205–208.

Article
Poděkování recenzentům. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 210–211.

Article
Janebová, Eva. Vedení internacionalizace vysokých škol. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 107–130.

Article
Krejčová, Lenka. Význam učitelů a školního prostředí pro motivaci dospívajících při studiu ve středních školách. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 85–106.

Article
Janatová, Lucie. Souvislost mezi hraním počítačových her a agresivitou. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 155–170.

Article
Trnková, Kateřina, Chaloupková, Lucie, Knotová, Dana. Pedagogičtí pracovníci na málotřídkách – izolovaní a nekvalifikovaní?. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 51–68.

Article
Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 7–9.

Article
Lukas, Josef. Projekt Centra podpory inkluzívního vzdělávání (CPIV). Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 209.

Article
Rabušicová, Milada, Klusáčková, Markéta, Kamanová, Lenka. Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 131–153.

Article
Sedláček, Martin. Co víme a co ještě nevíme o učení se dospělých. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 199–203.

Article
Závodyová, Viera. Uplatňovanie ritualizácií vo výučbe anglického jazyka v materských školách. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 171–186.

Article
Koťátková, Soňa. Kvalita sociálního klimatu a potřeby učitelek mateřských škol. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 69–84.

Article
Foffová, Jana. Komunikace s rodiči neprospívajících žáků očima učitelů. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 187–197.

Article
Cimrmannová, Tereza. Pedagog jako odborník prvního kontaktu v situaci krize žáka. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 41–50.