Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 51

Article
Jarolímková, Adéla, Lesenková, Eva, Maixnerová, Lenka, Kříž, Filip, Horsák, Ondřej, Bouzková, Helena. Otevřený přístup k vědeckým publikacím ve zdravotnictví: vytváření osobních archívů odborných publikací v Národní lékařské knihovně. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 3–15.

Article
Marčetić, Hana. Exploring the methods and practises of personal digital information archiving among the student population. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 29–40.

Article
Hrabal, Jan, Pruša, Tomáš. Evaluation of medical information quality. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 41–54.

Article
Fryš, Jakub, Chodounská, Alena, Kalíšek, Petr, Krčál, Martin. Přehled systémů a nástrojů pro analýzu a srovnávání dat o výkonnosti akademických knihoven. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 16–28.

Article
Novotný, Roman. Editorial. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 2.

Article
Béres, Judit. Bibliotherapy and creative writing for talented disadvantaged youth. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 4–11.

Article
Tomorinová, Františka. Roly čitateľa v čitateľa v čitateľa v procese čítania. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 30–40.

Article
Krčál, Martin. Sběr a využití statistických dat v českých knihovnách. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 41–52.

Article
Steinerová, Jela. Kvalitatívne metódy výskumov v informačnej vede. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 12–29.

Article
Novotný, Roman. Editorial. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 2–3.

Article
Tomančáková, Dana. Citační analýza časopisu ProInflow. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 53–66.

Article
Lehesvuori, Sami, Viiri, Jouni. Od teorie k praxi: od plánování dialogického vyučování k jeho reflexi. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 9–31.

Article
Majcík, Martin. Bloková výuka nadaných žáků. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 135–150.

Article
Wall, Kate, Švaříček, Roman, Šeďová, Klára. Akční výzkum je věcí profesní odvahy: rozhovor s Kate Wall. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 127–133.

Article
Šeďová, Klára, Sedláček, Martin. Žákovská participace jako předmět akčního výzkumu. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 33–58.

Article
Kasíková, Hana. Proměna vysokoškolské výuky: zkušenost s využitím kooperativních skupin. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 81–103.

Article
Šeďová, Klára, Švaříček, Roman. Editorial. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 5–8.

Article
Sucháček, Petr. Reflektivní psaní: pro výzkum, pro výuku, pro rozvoj. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 151–156.

Article
Hloušková, Lenka, Trnková, Kateřina, Lazarová, Bohumíra, Pol, Milan. Diverzita žáků: téma pro vedení školy. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 105–126.

Article
Lundgren, Mats, Kihlstrand, Anne-Maj, Schantz Lundgren, Inger von. Learning Study : rozvoj školy skrze kolegiální učení učitelů. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. 59–79.

Article
Bilgin-Aksu, Mualla, Aksu, Türkan, Polat, Soner. School administrator self-esteem and its relationship to trust in teachers. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 33–51.

Article
Holm, Claus, Martinsen, Anders. Mapping the relationship between higher education and sustainable development. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 71–84.

Article
Novotný, Petr. Mind the gap: or better still, bridge it! : editorial. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 5–8.

Article
Bergnell Karlsson, Anneli. "Let's pretend this [orange] is you!" : preschool children making meaning of a multimodal illustration offered at a Swedish Science Center. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 139–153.

Article
Šmideková, Zuzana. Learning to swim in a digital ocean. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 167–171.