Displaying 1 - 25 of 40
Chapter
Majcík, Martin.
Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 118–120.
Chapter
Majcík, Martin.
Bibliografie. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 121–132.
Chapter
Pražák, Richard.
Einleitung. In: Pražák, Richard. Josef Dobrovský als Hungarist und Finno-Ugrist.
1967, pp. 7.
Chapter
Pražák, Richard.
Josef Dobrovský as an expert in Hungarian and Fenno-Ugric. In: Pražák, Richard. Josef Dobrovský als Hungarist und Finno-Ugrist.
1967, pp. 171–176.
Chapter
Chlup, Otokar.
Summary. In: Chlup, Otokar. Vývoj pedagogických ideí v novém věku.
1925, pp. 200–201.
Chapter
Jůva, Vladimír.
Einleitung. In: Jůva, Vladimír. Die ästhetische Erziehung der Jugend. II.
1969, pp. 7–8.
Chapter
Schwarz, Michal, Srba, Ondřej.
Vietnam in the era of Western powers : summary. In: Schwarz, Michal. , Srba, Ondřej. Vietnam v éře západních velmocí.
2016, pp. 189–190.
Chapter
Lojdová, Kateřina.
Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru.
2014, pp. 120–127.
Chapter
Liškař, Čestmír.
Aim, contents and methods of foreign language teaching : summary. In: Liškař, Čestmír. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům.
1974, pp. 95–97.
Chapter
Bubeník, Vít.
On the remaking of the middle voice in Indo-Iranian. In: Grammaticvs : studia linguistica Adolfo Erharto quinque et septuagenario oblata.
2001, pp. 34–44.
Chapter
Šefčík, Ondřej.
Word borders in Old Indo-Aryan. In: Grammaticvs : studia linguistica Adolfo Erharto quinque et septuagenario oblata.
2001, pp. 156–164.
Chapter
Schmalstieg, William R..
A common mistranslation of a few lines in the Igor tale. In: Grammaticvs : studia linguistica Adolfo Erharto quinque et septuagenario oblata.
2001, pp. 131–134.
Chapter
Blažek, Václav.
Indo-European kinship terms in *-ə̯2TER. In: Grammaticvs : studia linguistica Adolfo Erharto quinque et septuagenario oblata.
2001, pp. 24–33.
Chapter
Valčáková, Pavla.
Regardings PS *ědъ. In: Grammaticvs : studia linguistica Adolfo Erharto quinque et septuagenario oblata.
2001, pp. 201–205.
Chapter
Vacek, Jaroslav.
Dravidian and Altaic "hot - fire - heat" : (dedr 1458 and the related etyma with initial k-/g-). In: Grammaticvs : studia linguistica Adolfo Erharto quinque et septuagenario oblata.
2001, pp. 175–200.
Chapter
Šefčík, Ondřej, Bičanová, Lenka.
Bibliografie. In: Šefčík, Ondřej. , Bičanová, Lenka. Gramatický přehled sanskrtu.
2014, pp. 105.
Chapter
Blažek, Václav.
Acknowledgement. In: Blažek, Václav. Numerals : comparative-etymological analyses of numeral systems and their implications : (Saharan, Nubian, Egyptian, Berber, Kartvelian, Uralic, Altaic and Indo-European languages).
1999, pp. 0–ii.
Chapter
Blažek, Václav.
Contents. In: Blažek, Václav. Numerals : comparative-etymological analyses of numeral systems and their implications : (Saharan, Nubian, Egyptian, Berber, Kartvelian, Uralic, Altaic and Indo-European languages).
1999, pp. 0–vii.
Chapter
Blažek, Václav.
Uralic numerals. In: Blažek, Václav. Numerals : comparative-etymological analyses of numeral systems and their implications : (Saharan, Nubian, Egyptian, Berber, Kartvelian, Uralic, Altaic and Indo-European languages).
1999, pp. 89–101.
Chapter
Blažek, Václav.
Kartvelian numerals. In: Blažek, Václav. Numerals : comparative-etymological analyses of numeral systems and their implications : (Saharan, Nubian, Egyptian, Berber, Kartvelian, Uralic, Altaic and Indo-European languages).
1999, pp. 80–88.
Chapter
Záleská, Klára.
Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 153–155.
Chapter
Záleská, Klára.
Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 132–152.
Chapter
Záleská, Klára.
Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 130–131.
Chapter
Chlup, Otokar.
Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných.
1925, pp. 105–108.