Displaying 1 - 25 of 208
Serial
Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966–1995
Article
Schratz, Michael.
The development of qualitative research in German speaking countries. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1996, vol. 45, iss. U1, pp. 93–102.
Article
Szablicka-Žak, Jolanta, Walasek, Stefania.
The teaching of civics and citizenship in Poland from historical perspective (16th - 20th cent.). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1997, vol. 46, iss. U2, pp. 129–138.
Chapter
Šimáně, Michal.
Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, pp. 165–168.
Chapter
Chlup, Otokar.
Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných.
1925, pp. 105–108.
Chapter
Bárta, Stanislav.
The deeds of pledge of Sigismund of Luxembourg for the church estates (1420–1437) : summary. In: Bárta, Stanislav. Zástavní listiny Zikmunda Lucemburského na církevní statky (1420–1437).
2016, pp. 139–142.
Chapter
Zounek, Jiří.
E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.
2009, pp. 145–148.
Chapter
Zounek, Jiří.
Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.
2009, pp. 149–159.
Chapter
Bar, Přemysl.
Diplomacy, law and propaganda in the Late Middle Ages: the Polish–Lithuanian Union and the Order of Teutonic Knights at the Council of Constance (1414–1418) : summary. In: Bar, Přemysl. Diplomacie, právo a propaganda v pozdním středověku : Polsko-litevská unie a Řád německých rytířů na kostnickém koncilu (1414–1418).
2017, pp. 288–292.
Chapter
Pol, Milan.
Použitá literatura a prameny. In: Pol, Milan. Waldorfské školy : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?.
1995, pp. 149–165.
Chapter
Elbel, Petr.
A true, faithful and Christian truce... : the truce agreements between the Hussites and Margrave Albert's party in South Moravia : summary. In: Elbel, Petr. Pravé, věrné a křesťanské příměřie... : dohody o příměří mezi husity a stranou markraběte Albrechta na jižní Moravě.
2016, pp. 148–154.
Chapter
Záleská, Klára.
Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 132–152.
Chapter
Záleská, Klára.
Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 130–131.
Chapter
Záleská, Klára.
Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 153–155.
Chapter
Čejka, Mirek, Krmíčková, Helena.
Summary. In: Jakoubek ze Stříbra. Dvě staročeská utrakvistická díla Jakoubka ze Stříbra.
2009, pp. 138.
Chapter
Jůva, Vladimír.
Einleitung. In: Jůva, Vladimír. Die ästhetische Erziehung der Jugend. II.
1969, pp. 7–8.
Chapter
Havel, Dalibor.
The onset of the Latin written culture in the Bohemian lands : the oldest Latin manuscripts and fragments of Bohemia and Moravia : summary. In: Havel, Dalibor. Počátky latinské písemné kultury v českých zemích : nejstarší latinské rukopisy a zlomky v Čechách a na Moravě.
2018, pp. 481–486.
Chapter
Chlup, Otokar.
Summary. In: Chlup, Otokar. Vývoj pedagogických ideí v novém věku.
1925, pp. 200–201.
Article
Hlaďo, Petr, Novotný, Petr, Schuchart, Claudia.
Success and failure in upper secondary education : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 5–9.
Article
Dvořák, Dominik, Simonová, Jaroslava, Vyhnálek, Jan, Gal, Petr.
Days after a choice is made : transition to professional and vocational upper secondary schools in Czechia. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 11–43.
Article
Rolfe, Victoria, Rosén, Monica.
Delays and dropouts : identifying risks of suboptimal post-compulsory educational pathways in Sweden. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 45–77.
Article
Bühler-Niederberger, Doris, Schuchart, Claudia.
Academic second-chance education : correction or consolidation of early selection?. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 79–100.
Article
Dueggeli, Albert.
Youth at risk in higher levels of upper secondary education : a supportive intervention to prevent school failure and drop out. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 101–114.
Article
Hloušková, Lenka, Záleská, Klára, Vengřinová, Tereza.
Educational decision making of repeatedly unsuccessful Czech vocational education and training examinees leading to passing the matura exam. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 115–140.