Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 262

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Lojdová, Kateřina. Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru. 2014, pp. 120–127.

Serial
Studia paedagogica. 2009–

Chapter
Šeďová, Klára. Summary. In: Šeďová, Klára. Humor ve škole. 2013, pp. 175.

Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.

Article
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.

Article
Adamovič, Karol, Koubeková, Eva, Miklová, Jolana. Intelektové schopnosti a školská úspešnosť vo vzťahu k činitel'om prostredia. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1973, vol. 22, iss. I8, pp. 145–151.

Chapter
Chlup, Otokar. Summary. In: Chlup, Otokar. Vývoj pedagogických ideí v novém věku. 1925, pp. 200–201.

Chapter
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, pp. 171–173.

Chapter
Veselá, Zdenka. Literatura. In: Veselá, Zdenka. Vývoj české školy a učitelského vzdělání. c1992, pp. 141–144.

Chapter
Liškař, Čestmír. Aim, contents and methods of foreign language teaching : summary. In: Liškař, Čestmír. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům. 1974, pp. 95–97.

Chapter
Jůva, Vladimír. Einleitung. In: Jůva, Vladimír. Die ästhetische Erziehung der Jugend. II. 1969, pp. 7–8.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2012, vol. 17, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Bradová, Jarmila. Keď zasadací poriadok funguje, alebo, Učiteľsko-žiacke preferencie pri obsadzovaní priestoru školskej triedy. Studia paedagogica. 2012, vol. 17, iss. 2, pp. 71–92.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Huťťová, Karin, Halamová, Júlia. Efekt tréningu zameraného na emócie pre sebasúcit a sebaobranu pre žiakov s ľahkým mentálnym postihnutím. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 1, pp. 107–125.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 3–4.

Article
Contents. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 3.

Article
Mandinach, Ellen B., Jimerson, Jo Beth. Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 9–26.

Article
Fernandes, Venesser. Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 139–159.

Article
Fjørtoft, Henning, Morud, Elin Bø. Assessment decision making in vocational education and training. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 119–137.

Article
Groß Ophoff, Jana, Egger, Christina. Assessment of German and Austrian students' Educational Research Literacy: validation of a competency test based on cross-national comparisons. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 27–45.

Article
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 67–97.

Article
Vanlommel, Kristin, Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 5–8.

Article
Van Gasse, Roos, Mol, Martine. Student guidance decisions at team meetings: do teachers use data for rational decision making?. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 99–117.