Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 316

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Krejčí, Pavel. Summary. In: Krejčí, Pavel. Srbská frazeologie v českém a bulharském překladu : kontrastivní analýza. 2015, pp. 180–186.

Chapter
Lojdová, Kateřina. Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru. 2014, pp. 120–127.

Chapter
Trombik, Vojtěch. German university novel since 1968 : transformation of the underrated genre : summary. In: Trombik, Vojtěch. Der deutschsprachige Universitätsroman seit 1968 : die Verwandlung eines wenig geachteten Genres. 2017, pp. 224–225.

Serial
Porta Balkanica. 2009–

Serial
Studia paedagogica. 2009–

Chapter
Šeďová, Klára. Summary. In: Šeďová, Klára. Humor ve škole. 2013, pp. 175.

Chapter
Krejčí, Pavel, Krejčová, Elena. Summary. In: Jihoslovanská frazeologie kontrastivně. 2016, pp. 140–142.

Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.

Article
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.

Chapter
Stehlík, Petr. Summary : Bosnia in Croatian national-integrational ideologies of the 19th century. In: Stehlík, Petr. Bosna v chorvatských národně-integračních ideologiích 19. století. 2013, pp. 194–196.

Chapter
Chlup, Otokar. Summary. In: Chlup, Otokar. Vývoj pedagogických ideí v novém věku. 1925, pp. 200–201.

Chapter
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, pp. 171–173.

Chapter
Liškař, Čestmír. Aim, contents and methods of foreign language teaching : summary. In: Liškař, Čestmír. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům. 1974, pp. 95–97.

Chapter
Dorovský, Ivan. Balkan and Mediterranean. In: Dorovský, Ivan. Balkán a Mediterán : literárně historické a teoretické studie. 1997, pp. 211–214.

Chapter
Krejčí, Karel. Oskar Jellinek – life and work : (summary). In: Krejčí, Karel. Oskar Jellinek : Leben und Werk : (22.1.1886-12.10.1949). 1967, pp. 175–176.

Chapter
Jůva, Vladimír. Einleitung. In: Jůva, Vladimír. Die ästhetische Erziehung der Jugend. II. 1969, pp. 7–8.

Chapter
Munzar, Jiří. Social commitment in Graham Greene. In: Munzar, Jiří. Angažovanost v tvorbě Grahama Greena. 1983, pp. 123–126.

Chapter
Trombiková, Martina. Biblical intertextuality in German novels since 1990 : the use, function and importance : summary. In: Trombiková, Martina. Biblische Intertextualität in deutschen Romanen seit 1990 : Verwendung, Funktion und Bedeutung. 2017, pp. 194–200.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2012, vol. 17, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 3–4.

Article
Contents. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 3.

Article
Mandinach, Ellen B., Jimerson, Jo Beth. Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 9–26.

Article
Fernandes, Venesser. Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 139–159.