Didaktické aspekty numismatických sbírek v muzeích

Extent
25-32
Language
Abstract(s)
Numismatické sbírkové předměty zůstávají často pro svoji náročnější interpretaci, zapříčiněnou velikostí i specifickým charakterem, stranou soustavnější pozornosti návštěvníků. Odcházejí ochuzeni o bohatost sdělení a tematickou šíři numismatických pramenů. Své uplatnění v plném rozsahu zde tak nachází muzejní edukace pomáhající skrze didaktické prostředky, výukové metody a cílené edukační programy zprostředkovat návštěvníkům svědectví ukrytá (nejen) v mincích. Přináší rovněž do muzejního prostředí téma finanční gramotnosti, které společně s budováním respektu ke kulturnímu dědictví a jeho ochraně podtrhuje společenský přínos muzea.
Numismatic collectibles often stay apart from a systematic attention of visitors due to their complicated interpretation based on the size and specific qualities of individual items. Visitors are thus deprived of the information wealth and thematic width of numismatic sources. This situation creates space for museum education, which uses didactic tools, teaching methods and targeted educational programmes to communicate to visitors the information hidden (not only) in coins. It also enriches the spectrum of museum themes with financial literacy. This topic, along with the development of respect towards the cultural heritage and its protection, accentuates the social benefit of museums.