Muzeum a jeho edukační potenciál

Extent
4-8
Language
Rights access
embargoed access
Abstract(s)
Edukační činnost je nedílnou součástí dění v muzeu. To musí využívat a opírat se o veškeré dostupné legislativní dokumenty, které ho nejen opravňují, ale především mu ukládají povinnost využívat jeho edukační potenciál. Na muzejním pedagogovi pak stojí velká míra odpovědnosti a umění využít všech kompetencí a veškerých dostupných prostředků, aby připravil kvalitní edukační programy, které budou postaveny na zprostředkování pomocí nejvhodnějších výukových metod a budou prezentovány vhodnými zprostředkovateli. Potenciál muzejní edukace je ze strany formálního vzdělávání do určité míry opomíjen a je třeba, aby muzeum prostřednictvím muzejních pedagogů a všech pracovníků podílejících se na edukační činnosti ukázalo, že na poli neformálního ale i formálního vzdělávání má muzejní edukační činnost nezastupitelné místo. Muzeum prostřednictvím sbírkových předmětů umožňuje poznání, které napomáhá k socializaci všech věkových i sociálních skupin návštěvníků.
Educational activities are an integral part of the events at the museum. It must use and rely on all available legislative documents that not only allow it, but also oblige it to use its educational potential. A large amount of responsibility and ability to use all competences and all available resources to prepare high-quality educational programs that will be built on mediation using the most appropriate teaching methods and will be presented by appropriate agent lies with the museum pedagogue. The potential of museum education is to a certain extent neglected from the view of formal education and it is needed for museum using museum pedagogues and all staff involved in educational activities to show that in the areas of informal as well as formal education museums play irreplaceable role. Museum through collections of items provides knowledge that contributes to the socialization of all age and social groups of visitors.