Title: Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Variant title:
- Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems
Edition
Vydání první
Place of publication
Brno
Publisher
Masarykova univerzita
Year of publication
2023
Extent
223 stran
Series
- Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity = Opera Facultatis philosophicae Universitatis Masarykianae, ISSN 1211-3034; 525
ISBN
978-80-280-0184-1
978-80-280-0185-8 (online ; pdf)
Persistent identifier (DOI): https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0185-2023
Stable URL (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/digilib.77686
Language
Czech
More
Description
- Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
- Learning analytics and educational data mining are emerging research areas focused on the analysis of data from various online educational systems. This publication offers a detailed insight into the fields of learning analytics and educational data mining by exploring their origins and by explaining the main similarities and differences between them, describing the methods and techniques of data analysis used in these areas, and presenting the most prominent research trends within the fields. In addition, the publication provides several examples of employing various methods of learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems.
Department FF MU
Topic
License: Not specified license
Rights access
open access
Notice: These citations are automatically created and might not follow citation rules properly.
Content
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
1 | | Úvod | 9–12 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
2 | | Vznik a historické kořeny analytiky a data miningu ve vzdělávání | 13–24 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
3 | | Vymezení analytiky a data miningu ve vzdělávání a jejich rozdíly | 25–34 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
4 | | Proces analýzy a typy využívaných dat | 35–48 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
5 | | Metody a techniky analýzy dat | 49–58 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
6 | | Dosavadní směry výzkumů a řešená témata | 59–88 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
7 | | Analýza 1: Predikce úspěšnosti studentů v blended learningových kurzech | 89–124 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
8 | | Analýza 2: Interakce studentů a učitelů v online diskuzních fórech | 125–166 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
9 | | Analýza 3: Chování studentů v průběhu plnění online testů | 167–190 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
10 | | Závěr | 191–194 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems : summary | 195–197 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Bibliografie | 198–219 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Seznam tabulek | 220–221 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Seznam obrázků | 222–223 Juhaňák, Libor |