Search

Displaying 1 - 30 of 45

Chapter
Schildberger, František. Bibliografie. In: Schildberger, František. Podoby české literární reportáže. 2020, pp. 205–215.

Chapter
Schildberger, František. The ways of Czech literary reportage : summary. In: Schildberger, František. Podoby české literární reportáže. 2020, pp. 203–204.

Chapter
Hrabák, Josef. Remarks on the character of Czech pure-syllabic and syllabotonic verse. In: Hrabák, Josef. Polyglotta. 1971, pp. 44–48.

Chapter
Hrabák, Josef. Otakar Theer and the beginnings of Czech accentual verse. In: Hrabák, Josef. Polyglotta. 1971, pp. 31–43.

Chapter
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, pp. 171–173.

Chapter
Levý, Jiří. The development of rhyme-scheme and of syntactic pattern in the English renaissance sonnet. In: Levý, Jiří. Paralipomena. 1971, pp. 22–42.

Chapter
Levý, Jiří. On the relations of language and stanza pattern in the English sonnet. In: Levý, Jiří. Paralipomena. 1971, pp. 43–61.

Chapter
Levý, Jiří. The meanings of form and the forms of meaning. In: Levý, Jiří. Paralipomena. 1971, pp. 97–109.

Chapter
Levý, Jiří. A contribution to the typology of accentual-syllabic versifications. In: Levý, Jiří. Paralipomena. 1971, pp. 9–21.

Chapter
Zounek, Jiří. E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 145–148.

Chapter
Zounek, Jiří. Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 149–159.

Chapter
Záleská, Klára. Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 132–152.

Chapter
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 130–131.

Chapter
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 153–155.

Chapter
Salhiová, Martina. The ways of the authorial fairy tale after the year 2000 in the Czech Republic and in Bulgaria : summary. In: Salhiová, Martina. Cesty autorské pohádky po roce 2000 v České republice a v Bulharsku. 2021, pp. 152–153.

Chapter
Chlup, Otokar. Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných. 1925, pp. 105–108.

Chapter
Navrátilová, Olga. The word order of possessive pronouns in Old Czech : summary. In: Navrátilová, Olga. Slovosled posesivních zájmen ve staré češtině. 2018, pp. 204–208.

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Horáková, Michaela. Summary. In: Horáková, Michaela. Karel Račín - nedoceněný barokní autor. 2005, pp. 109–110.

Chapter
Pol, Milan. Použitá literatura a prameny. In: Pol, Milan. Waldorfské školy : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?. 1995, pp. 149–165.

Chapter
Petrović, Svetozar. The metametrical function of verse forms. In: Teorie verše. II, Sborník druhé brněnské versologické konference, 18.-20. října 1966. 1968, pp. 15–22.

Chapter
Hrabák, Josef. The second Brno conference on the theory of verse. In: Teorie verše. II, Sborník druhé brněnské versologické konference, 18.-20. října 1966. 1968, pp. 9–10.

Chapter
Pszczołowska, Lucylla. Some problems of the structure of assonance in folk and art poetry. In: Teorie verše. II, Sborník druhé brněnské versologické konference, 18.-20. října 1966. 1968, pp. 83–88.

Chapter
Pavelka, Jiří. Resumé. In: Pavelka, Jiří. Předpoklady literárního dorozumívání. 1998, pp. 286–291.

Chapter
Altmann, Gabriel. The measurement of euphony. In: Teorie verše. I, Sborník brněnské versologické konference, 13.-16. května 1964. 1966, pp. 263–264.

Chapter
Hrabák, Josef. The retrogressive theory of verse. In: Teorie verše. I, Sborník brněnské versologické konference, 13.-16. května 1964. 1966, pp. 9–21.

Chapter
Lojdová, Kateřina. Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru. 2014, pp. 120–127.

Chapter
Liškař, Čestmír. Aim, contents and methods of foreign language teaching : summary. In: Liškař, Čestmír. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům. 1974, pp. 95–97.