Rozšířené vyhledávání

Nápověda: Pokud hledáte podle klíčových slov z plného textu dokumentu, mějte na paměti, že databáze obsahuje dokumenty v různých jazycích.
Vyhledává v celé databázi.
Vyhledává pouze v záznamech (metadatech) dokumentů.
Autor nebo další původce dokumentu (editor, překladatel aj.).
Zvolíte-li „stať“, vyhledáváte v časopiseckých článcích, sborníkových příspěvcích a kapitolách monografií.
Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 1454

Článek
Wiliński, Jarosław. Metaphodioms: connecting metaphor and idioms. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 117–135.

Článek
Dobosiewicz, Ilona. The city on the Moldau as a liminal space : Prague in Anthony Trollope's Nina Balatka . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 137–148.

Článek
Grauzľová, Lucia. Canadian literature as an American literature : CanLit through the lens of hemispheric American literary studies . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 149–162.

Článek
Kaptur, Paweł. Rethinking inspirations for Mary Shelley's Frankenstein : a new look at the case of the Silesian gravediggers' scandal of 1606 . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 163–174.

Článek
Kucała, Bożena. Carnage, medicine and "The Woman Question" : representations of the Crimean war in neo-Victorian fiction . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 175–186.

Článek
Machała, Katarzyna. "That's not how we hang people here" : Gilead in the eyes of witnesses in Margaret Atwood's The Handmaid's Tale and The Testaments. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 187–200.

Článek
Saei Dibavar, Sara, Abbasi, Pyeaam, Pirnajmuddin, Hossein. J. M. Coetzee’s Foe : a narrative of dislocation through assimilation . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 201–218.

Článek
Brno studies in English. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 219.

Článek
Guidelines for authors. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 220.

Číslo
ProInflow, 2022, vol. 14, issue 1-2.

Číslo
Brno studies in English, 2022, vol. 48, issue 1.

Článek
Front matter. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. .

Článek
Contents. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 3.

Článek
Fois, Eleonora. News translation and national image in the time of Covid-19. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 5–23.

Článek
Giofré, Valeria. Functions and distribution of determiners in Old English genitive noun phrases . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 25–50.

Článek
Jiménez-Pareja, Sandra. On the adjective/adverb interface: subject-related -ly. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 51–69.

Článek
Kostareva, Elena V. , Utkina, Tatiana I.. Metadiscourse use in argumentative essays written by Russian students at different levels of ESAP study of economics . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 71–92.

Článek
Szczygłowska, Tatiana. Exploring Obama's and Trump's political discourse through the lens of wordlists, keywords and clusters . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 93–116.

Článek
Souaid, Carolyn Marie, Mele, Jim. "What a poet writes today, he or she won't write tomorrow" : an interview with Carolyn Marie Souaid. The Central European journal of Canadian studies. 2020, roč. 15, č. [1], s. 11–16.

Článek
Tutek, Nikola. Connecting all with everything : coming from the same egg. The Central European journal of Canadian studies. 2020, roč. 15, č. [1], s. 91–105.

Článek
Krausz, Katinka. Lacunary unity : family albums in Margaret Atwood's The Robber Bride. The Central European journal of Canadian studies. 2020, roč. 15, č. [1], s. 79–90.

Článek
Blake, Jason. [Dvořák, Marta. Mavis Gallant: The Eye and the Ear]. The Central European journal of Canadian studies. 2020, roč. 15, č. [1], s. 117–119.

Článek
Nándori, Rita. Arctic Songs: a journey towards a new tradition from pre-Contact to contemporary Inuit poetry. The Central European journal of Canadian studies. 2020, roč. 15, č. [1], s. 17–34.

Článek
Weretiuk, Oksana. Art incarnating an act of ethnic resistance and transcending national boundaries : Allen Sapp. The Central European journal of Canadian studies. 2020, roč. 15, č. [1], s. 53–64.

Článek
Džuganová, Daniela. Informačná gramotnosť jako kľúčová kompetencia vzdelávania na slovenských vysokých školách. ProInflow. 2011, roč. 3, č. 1, s. 77–89.