Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 1910
Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.
Článek
Říčan, Jaroslav, Kroufek, Roman.
Factor structure of a self-report questionnaire determining the epistemic beliefs of primary school and kindergarten student teachers in the science domain. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 97–129.
Článek
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.
Kapitola
Odehnalová, Lenka.
Writer's Diary by Dostoyevsky in the contexts and confrontations : summary. In: Odehnalová, Lenka. Dostojevského Deník spisovatele v kontextech a konfrontacích.
2023, s. 176–178.
Článek
Wiliński, Jarosław.
Metaphodioms: connecting metaphor and idioms. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 117–135.
Článek
Dobosiewicz, Ilona.
The city on the Moldau as a liminal space : Prague in Anthony Trollope's Nina Balatka . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 137–148.
Článek
Grauzľová, Lucia.
Canadian literature as an American literature : CanLit through the lens of hemispheric American literary studies . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 149–162.
Článek
Kaptur, Paweł.
Rethinking inspirations for Mary Shelley's Frankenstein : a new look at the case of the Silesian gravediggers' scandal of 1606 . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 163–174.
Článek
Kucała, Bożena.
Carnage, medicine and "The Woman Question" : representations of the Crimean war in neo-Victorian fiction . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 175–186.
Článek
Machała, Katarzyna.
"That's not how we hang people here" : Gilead in the eyes of witnesses in Margaret Atwood's The Handmaid's Tale and The Testaments. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 187–200.
Článek
Saei Dibavar, Sara, Abbasi, Pyeaam, Pirnajmuddin, Hossein.
J. M. Coetzee’s Foe : a narrative of dislocation through assimilation . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 201–218.
Kapitola
Gunišová, Eliška.
Terézia Vansová in the literary context of Slavonic studies : (questions of aesthetics and axiology) : summary. In: Gunišová, Eliška. Terézia Vansová v slavistickom literárnom kontexte.
2023, s. 122–124.
Článek
Tieben, Nicole.
Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 11–34.
Článek
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš.
Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 135–159.