Rozšířené vyhledávání

Nápověda: Pokud hledáte podle klíčových slov z plného textu dokumentu, mějte na paměti, že databáze obsahuje dokumenty v různých jazycích.
Vyhledává v celé databázi.
Vyhledává pouze v záznamech (metadatech) dokumentů.
Autor nebo další původce dokumentu (editor, překladatel aj.).
Zvolíte-li „stať“, vyhledáváte v časopiseckých článcích, sborníkových příspěvcích a kapitolách monografií.
Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 82

Článek
Contents. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 3–4.

Článek
Tieben, Nicole. Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 11–34.

Článek
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš. Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 135–159.

Článek
Dotta, Leanete Thomas, Leite, Carlinda, Lopes, Amélia. Entering higher education after 30 : what can be learned from biographical narratives of non-traditional students. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 115–134.

Článek
Rozvadská, Katarína. Identity struggles of adult returners. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 183–199.

Článek
Brändle, Tobias, Ordemann, Jessica. Same same but different? : non-traditional students and alumni in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 35–50.

Článek
Carreira, Pedro, Lopes, Ana Sofia. Mature vs young working students : similarities, differences, and drivers of graduation and dropout. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 73–91.

Článek
Rabušicová, Milada. Editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 5–10.

Článek
Bron, Agnieszka, Thunborg, Camilla. Struggles in becoming employable : non-traditional student narratives of the transition from higher education to working life in Sweden. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 161–182.

Článek
Brücknerová, Karla, Rozvadská, Katarína, Knotová, Dana, Juhaňák, Libor, Rabušicová, Milada, Novotný, Petr. Educational trajectories of non-traditional students : stories behind numbers. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 93–114.

Kapitola
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, s. 153–155.

Kapitola
Záleská, Klára. Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, s. 132–152.

Kapitola
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, s. 130–131.

Článek
Haj'jari, Mohammad-Javad, Maleki, Nasser. Auster's Leviathan : when the "voice of conscience" calls out. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 137–157.

Článek
Feldman-Kołodziejuk, Ewelina. Tribute to Newfoundland, tribute to fatherland : Michael Crummey's Sweetland in a geocritical perspective. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 119–135.

Článek
Jeyasingam, Shobana, Mani, Manimangai, Talif, Rosli, Awang, Mohammad Ewan. Rooted cosmopolitan identity and internalized homophobia in Farzana Doctor's Stealing Nasreen. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 181–194.

Článek
Sawa, Magdalena. "We need to rediscover the living body" : Gabriel Josipovici's metamodern project in Goldberg: Variations. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 261–279.

Článek
Sučková, Magda. First language attrition in voice onset times in Anglophone expatriates residing in the Czech Republic. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 47–66.

Článek
Blake, Jason. Geology and story in Alice Munro's "Axis". Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 87–102.

Článek
Carrella, Fabio. #Populism on Twitter : statistical analysis of the correlation between tweet popularity and "populist" discursive features. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 5–23.

Článek
Pérez Zapata, Beatriz. Exploring death and grief : Zen in Zadie Smith's The Autograph Man. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 281–296.

Článek
Weiss, Michaela. [Anténe, Petr. Howard Jacobson's novels in the context of contemporary British Jewish literature]. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 302–305.

Článek
Jęczmińska, Kinga. "On the battlefield of life" : J.M. Coetzee's Life & Times of Michael K in the light of the mind-body problem. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 159–179.

Článek
Nyman, Jopi. Writing the Armenian genocide in Eve Makis's The Spice Box Letters : trauma, diaspora, community. Brno studies in English. 2020, roč. 46, č. 2, s. 231–247.