Zobrazují se záznamy 1 - 24 z celkového počtu 24
Kapitola
Bárta, Stanislav.
The deeds of pledge of Sigismund of Luxembourg for the church estates (1420–1437) : summary. In: Bárta, Stanislav. Zástavní listiny Zikmunda Lucemburského na církevní statky (1420–1437).
2016, s. 139–142.
Kapitola
Elbel, Petr.
A true, faithful and Christian truce... : the truce agreements between the Hussites and Margrave Albert's party in South Moravia : summary. In: Elbel, Petr. Pravé, věrné a křesťanské příměřie... : dohody o příměří mezi husity a stranou markraběte Albrechta na jižní Moravě.
2016, s. 148–154.
Článek
Call for papers : Brno Theatralia Conference 2016: Czech and Slovak Scenography for Shakespeare, 8-9 November 2016. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 1, s. 334–335.
Článek
Kubart, Tomáš.
Theatre of arranging live images. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 169–171.
Článek
Shurma, Svitlana, Lu, Wei-lun.
A cognitive poetic analysis of LIFE and DEATH in English and Ukrainian: a multiple-parallel-text approach to Hamlet's soliloquy. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 9–28.
Článek
Gočálová, Zdenka.
Theatre life of Prešov: from the beginnings to the mid-20th century. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 146–151.
Článek
Kubart, Tomáš.
Art of action of 1960s and 1970s in the 20th century and its documentation in the permanent exhibition of the National Gallery – commented tour with Pavlína Morganová. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 161–163.
Článek
Bernátek, Martin, Sosnowska, Dorota.
Speculative realities, practice as theory: interview with Dorota Sosnowska. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 123–129.
Článek
Lánská, Dita.
Meaning(s) of Otakar Zich's concept of the 'semantic image'. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 103–121.
Článek
Vodička, Libor.
Are these the last volumes of Czech Theatrical Encyclopaedia?. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 133–136.
Článek
Havlíčková Kysová, Šárka.
Stage metaphors in Verdi's Otello: Miloš Wasserbauer's State Theatre production (Brno 1967) in the context of Otello's staging tradition. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 29–58.
Článek
Ciesielski, Tomasz.
Contemporary dance theatre in neurocognitive perspective – Granhøj Dans case. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 76–90.
Článek
Drábek, Pavel.
Three books on new dramaturgy and adaptation from Bloomsbury Methuen Drama. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 156–159.
Článek
Kašparová, Barbora.
Bonn – Hommage à Pina Bausch. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 164–165.
Článek
Bulandrová, Amálie.
Exhibiting architecture: the architecture of an exhibition. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 172–179.
Článek
Konývková, Tereza, Arntzen, Knut Ove.
Polarity and coherence of 'making' and 'viewing' in contemporary theatre theory and practice : interview with Knut Ove Arntzen. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 130–132.
Článek
Vodička, Libor.
The journey from the Workers' Theatre to the Municipal Theatre Zlín. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 142–145.
Článek
Jochmanová, Andrea.
Helena Spurná's Oldřich Stibor (1901–1943) Theatre Director and Man. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 137–138.
Článek
Sajewska, Dorota, Sosnowska, Dorota.
Blackness as medium : body in contemporary theatre practice and theory. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 91–102.
Článek
Lazorčáková, Tatjana.
Jan Roubal and his complex and complementary 'thought' on theatre. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 139–141.
Článek
Motal, Jan.
Cognitive phenomenology: the promising pragmatic marriage of methodologies in the field of theatre studies?. Theatralia. 2016, roč. 19, č. 2, s. 59–75.