Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 27
Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.
Článek
Říčan, Jaroslav, Kroufek, Roman.
Factor structure of a self-report questionnaire determining the epistemic beliefs of primary school and kindergarten student teachers in the science domain. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 97–129.
Článek
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.
Článek
Koppová, Kateřina, Dvořáčková, Terezie.
Marking 10 Years of LEVYNA: Shifting Topics and Tools of CESR. Sacra. 2022, roč. 20, č. 1, s. 45–48.
Článek
Válek, František, Mokrý, Matouš.
Výběr z nově vydaných titulů z oblasti studia náboženství starověkého východního Středomoří. Sacra. 2022, roč. 20, č. 1, s. 53–57.
Článek
Thaler, Marleen.
How modern is technology? : the link between prehistoric UFOs and modern traditionalism. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 7–24.
Článek
Chvaja, Radim.
[Rossano, Matt J. Ritual in human evolution and religion: psychological and ritual resources]. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 83–85.
Článek
French, Aaron.
Parallel metaphors in theosophy and transhumanism. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 25–43.
Článek
Kapcár, Andrej.
The aesthetics of the machine-god : transcendence, salvation, or dystopia in the image of the technological god-entity. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 45–76.
Článek
Marrone, Tancredi, Kapcár, Andrej.
Introduction : Deus ex Machina : Transcending Esoteric Traditions through Modern Technology. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 3–6.
Článek
Havelka, Ondřej.
[Falen, Douglas J. African science: witchcraft, vodun, and healing in Southern Benin]. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 86–88.
Článek
Nenadalová, Jana, Menšíková, Tereza.
"Metal Studies in Central/Eastern Europe : 1st (online) workshop" on extreme music and its academic studies. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 77–80.
Článek
Ghanbari Barzian, Ali, Ganjvar, Mahdi.
New spiritual movements as autonomous religiosity of Iranian young adults. Religio. 2022, roč. 30, č. 2, s. 91–112.
Kapitola
Majcík, Martin.
Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, s. 118–120.
Kapitola
Majcík, Martin.
Bibliografie. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, s. 121–132.
Článek
Smith, Kari, Brücknerová, Karla.
Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 5–7.
Článek
Lintner, Tomáš, Šeďová, Klára.
Aiming for active student participation in online university lessons : a case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 9–34.
Článek
Almeida, Marta Mateus de, Viana, Joana, Alves, Mariana Gaio.
Exploring teaching conceptions and practices : a qualitative study with higher education teachers in Portugal. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 35–53.