Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 271
Článek
Bárta, Stanislav.
Formy a přeměny diplomatické produkce v novověku II. Studia historica Brunensia. 2020, roč. 67, č. 1, s. 5–7.
Článek
Bär, Silvio.
"I honour those who reverence my power" : Gods, humans, and the breaking of social and religious rules in Euripides' Hippolytus. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 17–32.
Článek
Cadorini, Giorgio.
[Covino, Sandra (2019). Linguistica e nazionalismo tra le due guerre mondiali: scienza e ideologia negli epigoni ascoliani]. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 181–184.
Článek
Honzl, Jiří.
Flavius Mauricius : glimpses into the life and career of Roman military official. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 99–120.
Článek
Fraňo, Peter.
Cicero's translations of the Stoic term συμπάϑεια into Latin. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 87–97.
Článek
Kovács, Tamás.
410: Honorius, his rooster, and the eunuch (Procop. Vand. 1.2.25–26). Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 131–148.
Článek
Tieben, Nicole.
Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 11–34.
Článek
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš.
Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 135–159.
Článek
Dotta, Leanete Thomas, Leite, Carlinda, Lopes, Amélia.
Entering higher education after 30 : what can be learned from biographical narratives of non-traditional students. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 115–134.
Článek
Rozvadská, Katarína.
Identity struggles of adult returners. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 183–199.
Článek
Brändle, Tobias, Ordemann, Jessica.
Same same but different? : non-traditional students and alumni in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 35–50.
Článek
Carreira, Pedro, Lopes, Ana Sofia.
Mature vs young working students : similarities, differences, and drivers of graduation and dropout. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 73–91.
Článek
Bron, Agnieszka, Thunborg, Camilla.
Struggles in becoming employable : non-traditional student narratives of the transition from higher education to working life in Sweden. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 161–182.
Článek
Brücknerová, Karla, Rozvadská, Katarína, Knotová, Dana, Juhaňák, Libor, Rabušicová, Milada, Novotný, Petr.
Educational trajectories of non-traditional students : stories behind numbers. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 93–114.
Článek
Sánchez-Gelabert, Albert.
Non-traditional students, university trajectories, and higher education institutions : a comparative analysis of face-to-face and online universities. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 51–72.
Článek
Doležal, Stanislav.
Two of Constantine's "official lies". Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 61–71.
Článek
Bán, Katalin.
Anger metaphors in Seneca's Medea. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–15.
Článek
Karabová, Katarína.
Content and linguistic comparison of ideological structures of Slavic reciprocity in the works of Slovak and Croatian thinkers at the end of the 18th century. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 121–130.
Článek
Nemec, Rastislav.
[Benedikt z Canfieldu. Pravidlo dokonalosti 3 (Benedict from Canfield. The Rule of Perfection 3)]. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 179–180.
Článek
Rašlová, Kristína.
Etruscan hedonism, women, and cruelty : interpretation of ancient writings and archaeological sources. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 149–162.
Článek
Duarte, Ricardo.
Portraits of aging and old age in Seneca's Moral Epistles. Graeco-Latina Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 73–85.