Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 41
Článek
Žůrek, Pavel.
The practice of music in Rajhrad monastery in the first half of the 18th century. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 2, s. 169–180.
Článek
Spurný, Lubomír.
Czech Music Semiology. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 2, s. 53–58.
Článek
Beck, Kimberly.
Blending the secular and sacred: instrumental textures in seventeenth-century worship. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 2, s. 71–84.
Článek
Jochymczyk, Maciej.
Oratorios by Amandus Ivanschiz in the context of musical sources and liturgical practice. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 1, s. 251–260.
Článek
Freemanová, Michaela.
Three points of a triangle : Italian, Latin and German oratorios and sepolcros in the early 18th century Central Europe. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 1, s. 175–187.
Článek
Jeż, Tomasz.
Between liturgy and theatre : the Jesuit Lenten meditations from the Baroque Silesia. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 1, s. 261–273.
Článek
Ryszka-Komarnicka, Anna.
Arcangelo Spagna's "perfetto melodramma spirituale" as seen on the example of two versions of his oratorio based on the Book of Judith. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 1, s. 73–88.
Článek
Mellace, Raffaele.
From Court Chapel to public concert: Hasse's oratorios from Dresden to Vienna. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 1, s. 235–249.
Článek
Rogošić, Višnja.
100 years of Croatian set design and costume design 1909‒2009. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 227–229.
Článek
Havlíčková Kysová, Šárka.
A fresh approach to old issues. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 241–243.
Článek
Příhodová, Barbora.
Where theory meets the practice: Jaroslav Malina's space, function and sign in scenography and painting. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 191–222.
Článek
Šlaisová, Eva.
The Prague School's contribution to the theory of intermediality. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 41–49.
Článek
Havlíčková Kysová, Šárka, Příhodová, Barbora.
Archaeology of concepts and ambitions: performing structuralism through the field of scenography (Czechoslovakia, 1970s). Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 111–121.
Článek
Billing, Christian M..
Responsibilities to the past; duties to the present: considerations on translating, editing and (re)presenting the Czech structuralist canon for modern international audiences. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 13–23.
Článek
Prague semiotic stage revisited II: an international symposium on Czech structuralist thought on theatre and drama, Brno, May 20‒22, 2013 : programme. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 7–10.
Článek
Musilová, Martina.
Jindřich Honzl's texts on acting – between convention and spontaneity. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 137–147.
Článek
Kačer, Tomáš.
Pavel Drábek's attempts at Shakespeare. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 230–232.
Článek
Rokem, Freddie.
Mimetic and non-mimetic aspects of space in the theatre: some reflections following Jindřich Honzl's "Dynamics of the sign in the theater". Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 60–70.
Článek
Pérez-Simón, Andrés.
Conceptualizing the Hollywood biopic. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 50–59.
Článek
Drábek, Pavel.
Functional reformulations: Prague School and intralingual translation. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 81–95.
Článek
Ambros, Veronika.
Prague Linguistic Circle in English: semantic shifts in selected texts and their consequences. Theatralia. 2014, roč. 17, č. 2, s. 148–161.