K základům úspěchu v řízení škol - o práci ředitelů škol s vizí

Název: K základům úspěchu v řízení škol - o práci ředitelů škol s vizí
Variantní název:
  • To the basis of success in the management : the work of school headteachers with a vision
Zdrojový dokument: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 2003, roč. 51, č. U8, s. [87]-102
Rozsah
[87]-102
  • ISSN
    1211-6971
Type: Článek
Jazyk
Jazyk shrnutí
Licence: Neurčená licence
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Abstrakt(y)
V tomto příspěvku se budeme věnovat práci ředitelů škol s vizí. Vizi chápeme jako "živou představu cílového či žádoucího stavu" (Všeobecná, 1998). Zaměříme se především na to, jak ředitelé základních škol vnímají práci s vizí mezi ostatními významnými oblastmi chodu školy, jak hodnotí svou vlastní úspěšnost v hlavních oblastech chodu školy, a zvlášť v práci s vizí, jakou obsahovou náplň vztahují k práci s vizí, se kterými skupinami lidí ve škole spojují práci na vytváření a naplňování vize nejsilněji, v čem spatřují v daném kontextu na své škole úspěchy i rezervy, a jakými způsoby podporují práci s vizí. Z uvedených odpovědí dále vytváříme dva hraniční modely stylu práce s vizí. Vzhledem ke specifickému charakteru práce s vizí vnímáme i dílčí úspěchy lidí ve škole v práci s vizí jako jejich významnou investici do rozvoje institucí, které mají z hlediska řízení svým dílem na starosti. Pracujeme s daty, která jsme získali v rámci řešení projektu "Kultura české školy a strategie jejího rozvoje" - v předvýzkumné fázi, ve vlastním dotazníkovém šetření, v rozhovorech a analýzou relevantní literatury. Zaměřujeme se na základní školy.