Název: Mobilní zařízení – hudební platforma budoucnosti
Zdrojový dokument: TIM ezin. 2011, roč. 1, č. 1,
-
ISSN1805-2606
Trvalý odkaz (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/129914
Type: Článek
Jazyk
Licence: Neurčená licence
Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.
Abstrakt(y)
Ve svém článku chci představit mobilní zařízení (smartphone, tablet) coby progresivní hudební platformu, jejíž možnosti už dávno nezačínají a zároveň nekončí přehráváním. Hardwarová výbava, jíž disponují tyto přístroje dovoluje mnohem více. Emulovat /1/ snad každý myslitelný nástroj, posunout hudební produkci do oblasti rozšířené reality, zprostředkovat interakci mezi interpretem a divákem, přiblížit práci s hudbou lidem, pro které to bylo dříve prakticky nemyslitelné a dokonce i reagovat na "krizi" spojenou s digitalizací. Oproti ostatním článkům, reflektujícím toto téma, budu vést svou rétoriku nejen ve formě přehledu, ale i zasazení do kontextu soudobého uvažování o hudebních mechanikách (Battier, Collins, Puckette). Tagy: smartphone, tablet, hudební nástroj, kontroler, konvergence, imediace, hudební hra Už jste někdy dirigovali symfonický orchestr ve výtahu? Reagoval někdy váš přehrávač na své okolí? Myslíte, že hluchý může dělat jinou než aleatorní hudbu /2/)? Že je to nemožné? Nuže čtěte, možná budete překvapeni.
Reference
[1] Battier, Marc. A Constructivist approach to the analysis of electronic music and audio art – between instruments and faktura, Cambridge University Press, 2003, p. 249-255
[2] Huizinga, Johan. Homo Ludens, The Beacon Press, Boston, 1992, p. 8-10
[3] Collins, Karen. From Pacman to Pop Music, p. 103-123, /on – line/ dostupné na: < http://www.x-tet.com/2011/01/pac-man-pop-music-chapter-now-available/ >
[4] Kratochvíl, Matěj. Budoucnost patří algoritmům, His Voice, 1/2006, /on – line/ dostupné na: < http://www.hisvoice.cz/index.php?id_clanku=196 >
[5] Cover, Rob. Inter/aktivní publikum: Interaktivní média, narativní kontrola a revize dějin publika, Mediální studia, 2/2007
[6] Kopecký, Pavel. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování, AMU 2008, Praha
[7] Buskirk, Eliot. The best Ways to Produce Music on an iPhone, /on – line/, dostupné na: < http://www.wired.com/epicenter/2009/07/best-ways-to-produce-music-on-an-iphone/ >
[8] Konkrete lab. Performer completely changed the way we can manipulate music. It allows me to freely create sound design elements, but most importantly, perform musical ideas that can't be done any other way. /on – line/, dostupné na: < http:konkreetlabs.com/artists/sascha-dikiciyan/ >
[2] Huizinga, Johan. Homo Ludens, The Beacon Press, Boston, 1992, p. 8-10
[3] Collins, Karen. From Pacman to Pop Music, p. 103-123, /on – line/ dostupné na: < http://www.x-tet.com/2011/01/pac-man-pop-music-chapter-now-available/ >
[4] Kratochvíl, Matěj. Budoucnost patří algoritmům, His Voice, 1/2006, /on – line/ dostupné na: < http://www.hisvoice.cz/index.php?id_clanku=196 >
[5] Cover, Rob. Inter/aktivní publikum: Interaktivní média, narativní kontrola a revize dějin publika, Mediální studia, 2/2007
[6] Kopecký, Pavel. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování, AMU 2008, Praha
[7] Buskirk, Eliot. The best Ways to Produce Music on an iPhone, /on – line/, dostupné na: < http://www.wired.com/epicenter/2009/07/best-ways-to-produce-music-on-an-iphone/ >
[8] Konkrete lab. Performer completely changed the way we can manipulate music. It allows me to freely create sound design elements, but most importantly, perform musical ideas that can't be done any other way. /on – line/, dostupné na: < http:konkreetlabs.com/artists/sascha-dikiciyan/ >