Název: Система подготовки учителей русского языка в Чешской Республике - современное состояние, задачи и перспективы направления
Transliterovaný název
Sistema podgotovki učitelej russkogo jazyka v Češskoj Respublike - sovremennoje sostojanije, zadači i perspektivy napravlenija
Variantní název:
- The system of teacher's training of the Russian language in the Czech Republic - the current state, problems, and prospects of direction
Zdrojový dokument: Новая русистика. 2016, roč. 9, č. 2, s. 89-98
Rozsah
89-98
-
ISSN1803-4950 (print)2336-4564 (online)
Trvalý odkaz (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/136061
Type: Článek
Jazyk
Licence: Neurčená licence
Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.
Abstrakt(y)
Reflection of Russian studies and its current position in the context of other languages on the Faculty of Education. The issue of competencies and delimitation of professional skills of the future (not only) teachers of the Russian language. The social status of Russian language teachers. Interconnection of philological and didactic disciplines and their definition with respect to the language level of study. Didactics of Russian as a discipline of the past and the future. Russian Centre as a platform for multilingual cooperation in linguistic, literary, methodological, cultural and areal region.
Reference
[1] DOLEŽELOVA, Je. (2012): Istorija obučenija russkomu jazyku v Universitete im. Masarika. In: KORYČÁNKOVÁ, S. (red.): Aktualʼnyje problemy obučenija russkomu jazyku X. Brno, s. 11–14.
[2] EDUCOLAD. https://educoland.muni.cz/. [online]. [cit. 11.09.2016].
[3] CHODĚRA, R., RIES, L. (1999): Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Ostrava.
[4] JANÍKOVÁ, V. a kol. (2013): Vícejazyčná lingvistická terminologie. Praha.
[5] EIBENOVÁ, K. a kol. (2002): Pojechali — učebnice. Ruština pro základní školy. Úvaly.
[6] KORYTIÁK, S., DOLEŽELOVÁ, E. a kol. (2015): Ruština na dlani. Učebnice pro inkluzivní výuku. Brno: Edu4life. (v současné době v testovacím režimu)
[7] Zavedením druhého povinného cizího jazyka na ZŠ se zlepší jazyková vybavenost žáků. http://www.nuv.cz/vse-o-nuv/zavedenim-druheho-povinneho-ciziho-jazyka-na-zs-se-zlepsi. [online]. [cit. 11.09.2016].
[8] PETRÍKOVÁ, A., KUPRINA, T., GALLO, J. (2013): Введение в дидактику русского языка и межкультурную коммуникацию. Prešov.
[9] PURM, R., JELÍNEK, S., VESELÝ, J. (2003): Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly. 3. vyd., rozš. a upr. Hradec Králové.
[10] Učitelská praxe. http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/praxe1_studentmgr. [online]. [cit. 11.09.2016].
[11] Ústav pro informace ve vzdělávání – Statistické ročenky školství – výkonové ukazatele. http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp. [online]. [cit. 11.09.2016].
[2] EDUCOLAD. https://educoland.muni.cz/. [online]. [cit. 11.09.2016].
[3] CHODĚRA, R., RIES, L. (1999): Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Ostrava.
[4] JANÍKOVÁ, V. a kol. (2013): Vícejazyčná lingvistická terminologie. Praha.
[5] EIBENOVÁ, K. a kol. (2002): Pojechali — učebnice. Ruština pro základní školy. Úvaly.
[6] KORYTIÁK, S., DOLEŽELOVÁ, E. a kol. (2015): Ruština na dlani. Učebnice pro inkluzivní výuku. Brno: Edu4life. (v současné době v testovacím režimu)
[7] Zavedením druhého povinného cizího jazyka na ZŠ se zlepší jazyková vybavenost žáků. http://www.nuv.cz/vse-o-nuv/zavedenim-druheho-povinneho-ciziho-jazyka-na-zs-se-zlepsi. [online]. [cit. 11.09.2016].
[8] PETRÍKOVÁ, A., KUPRINA, T., GALLO, J. (2013): Введение в дидактику русского языка и межкультурную коммуникацию. Prešov.
[9] PURM, R., JELÍNEK, S., VESELÝ, J. (2003): Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly. 3. vyd., rozš. a upr. Hradec Králové.
[10] Učitelská praxe. http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/praxe1_studentmgr. [online]. [cit. 11.09.2016].
[11] Ústav pro informace ve vzdělávání – Statistické ročenky školství – výkonové ukazatele. http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp. [online]. [cit. 11.09.2016].