Název: Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Variantní název:
- Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems
Vydání
Vydání první
Místo vydání
Brno
Nakladatel
Masarykova univerzita
Rok vydání
2023
Rozsah
223 stran
Edice
- Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity = Opera Facultatis philosophicae Universitatis Masarykianae, ISSN 1211-3034; 525
ISBN
978-80-280-0184-1
978-80-280-0185-8 (online ; pdf)
Trvalý odkaz (DOI): https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0185-2023
Trvalý odkaz (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/digilib.77686
Jazyk
česky
Více
Anotace
- Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
- Learning analytics and educational data mining are emerging research areas focused on the analysis of data from various online educational systems. This publication offers a detailed insight into the fields of learning analytics and educational data mining by exploring their origins and by explaining the main similarities and differences between them, describing the methods and techniques of data analysis used in these areas, and presenting the most prominent research trends within the fields. In addition, the publication provides several examples of employing various methods of learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems.
Ústav FF MU
Obor
Licence: Neurčená licence
Přístupová práva
otevřený přístup
Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
1 | | Úvod | 9–12 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
2 | | Vznik a historické kořeny analytiky a data miningu ve vzdělávání | 13–24 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
3 | | Vymezení analytiky a data miningu ve vzdělávání a jejich rozdíly | 25–34 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
4 | | Proces analýzy a typy využívaných dat | 35–48 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
5 | | Metody a techniky analýzy dat | 49–58 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
6 | | Dosavadní směry výzkumů a řešená témata | 59–88 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
7 | | Analýza 1: Predikce úspěšnosti studentů v blended learningových kurzech | 89–124 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
8 | | Analýza 2: Interakce studentů a učitelů v online diskuzních fórech | 125–166 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
9 | | Analýza 3: Chování studentů v průběhu plnění online testů | 167–190 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
10 | | Závěr | 191–194 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems : summary | 195–197 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Bibliografie | 198–219 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Seznam tabulek | 220–221 Juhaňák, Libor |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Seznam obrázků | 222–223 Juhaňák, Libor |