Zlomky oratorií z brněnského kostela svatého Jakuba

Název: Zlomky oratorií z brněnského kostela svatého Jakuba
Variantní název:
  • Fragments of oratorios from the Church of St. James in Brno
Zdrojový dokument: Musicologica Brunensia. 2024, roč. 59, č. 2, s. 153-173
Rozsah
153-173
  • ISSN
    1212-0391 (print)
    2336-436X (online)
Type: Článek
Jazyk
Přístupová práva
otevřený přístup
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Abstrakt(y)
This study is focused on fragments of oratorios from the music collection of the Church of St. James in Brno. On the basis of their reconstruction, it is possible to enrich the repertoire of the collection with previously unknown compositions. At the same time, their setting in the context of Brno oratorio productions completes and expands the picture of the local musical activity in the first half of the 18th century.
Note
Tato studie vznikla na základě institucionální podpory dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumné organizace poskytované Ministerstvem kultury (DKRVO, MK000094862).
Reference
[1] FREEMANOVÁ, Michaela. Three points of a triangle: Italian, Latin and German oratorios and sepolcros in the early 18th century Central Europe. Musicologica Brunensia, 2014, vol. 49, s. 175–187.

[2] FREEMANOVÁ, Michaela – STOCKIGT, Janice, B. Jan Dismas Zelenka and a Prague performance of Sant'Elena al Calvario by Leonardo Leo (1734). Hudební věda, 2014, vol. 51, s. 149–160.

[3] KAPSA, Václav. Johann Georg Orsler – slezký hudebník ve šlechtických službách a otazníky jeho tvorby. Musicologica Olomoucensia, 2019, vol. 30, s. 153–165.

[4] KRAMÁŘOVÁ, Helena. Brněnský regenschori Peregrin Gravani (1732–1815) prismatem mikrohistorického bádání. In Malé osobnosti veľkých dějin – veľké osobnosti malých ději V. Zborník príspevkov z muzikologickej konferencie Bratislava 28.-29. novembra 2018, Bratislava, 2019.

[5] KRAMÁŘOVÁ, Helena. Der Kirchnemusikbetrieb im späten 18. Jahrhudert am Beispiel von Brünn unvd Wien im Vergleich. Disertační práce, FF MU. Brno, 2020.

[6] KYAS, Vojtěch. Průvodce po archivních fondech II. Oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea (Přírůstky za léta 1971–2001 a doplňky). Brno, 2007.

[7] MALÝ, Tomáš – MAŇAS, Vladimír – ORLITA, Zdeněk. Vnitřní krajina zmizelého města. Náboženská bratrstva barokního Brna. Archiv města Brna. Brno, 2010.

[8] MAŇAS, Vladimír – PERUTKOVÁ, Jana. Pašijové oratorium ve Znojmě roku 1741 – příspěvek k poznání hudebního života na Moravě. Opus musicum, 2012, vol. 3., s. 6–14.

[9] MICHL, Jakub. Hudební kultura v konventu alžbětinek na Novém Městě pražském. Disertační práce, Praha: ÚHV FF UK, 2018.

[10] PERUTKOVÁ, Jana. Der glorreiche Nahmen Adami. Johann Adam Graf von Questenberg (1678–1752) als Förderer der italienischen Oper in Mähren. Wien: Hollitzer Verlag, 2015.

[11] PERUTKOVÁ, Jana. František Antonín Míča ve službách hraběte Questenberga a italská opera v Jaroměřicích. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 2011.

[12] PERUTKOVÁ, Jana. Oratorios performed at the holy sepulchre in the Bohemian land and Austria in the 18th century (Part I): methodological questions on the sepolcro in the period of ca. 1700–1760. Musicologica Brunensia, 2018, vol. 53, s. 79–96.

[13] PERUTKOVÁ, Jana. Oratorios performed at the holy sepulchre in the Bohemian Lands and Austria in the 18th century (Part II): on the issue od transferring sepolcri and the possibilities of their semi-staged od staged performance. Musicologica Brunensia, 2018, vol. 53., s. 339–353.

[14] RATOLÍSTKOVÁ, Michaela. Matthias Franz Altman – Brněnský regenschori na přelomu 17. a 18. století. In Malé osobnosti veľkých dějin – veľké osobnosti malých ději V. Zborník príspevkov z muzikologickej konferencie Bratislava 28.-29. novembra 2018. Bratislava, 2019.

[15] RATOLÍSTKOVÁ, Michaela. Konferenční příspěvek: Způsoby evidence hudebnin farního kostela svatého Jakuba v Brně od 17. do 20. století = Registration Methods of the Music from the Parish Church of St. James in Brno from the 17th to the 20th Century. In International Musicological Colloquium Brno, 2020.

[16] RATOLÍSTKOVÁ, Michaela – SPÁČILOVÁ, Jana. The Music Collection of the Brno st. James Regenschori Matthaeus Rusmann and its Inventory from 1763. Musicologica Brunensia, 2018, vol. 53, s. 201–219.

[17] SEHNAL, Jiří. Hudba v olomloucké katedrále v 17. a 18. století. Moravské muzeum v Brně, Brno, 1988.

[18] SEHNAL, Jiří: Nové poznatky k dějinám hudby na Moravě v 17. a 18. století. Časopis Moravského Musea. 1975, vol. 60, s. 159–180.

[19] SEMERÁDOVÁ, Pavla – ŠEDIVÁ, Eliška. Catalogus collectionis operum artis musicae de Monasterii Siloensis. Pars prima A-N. Praha: Národní knihovna ČR, 2016.

[20] SPÁČILOVÁ, Jana. Brněnská oratoria "z rozkazu Jeho Eminence": Olomoucký biskup Schrattenbach a hudba vrcholného baroka. Opus musicum, 2005, vol. 4, s. 36–43.

[21] SPÁČILOVÁ, Jana. Hudba na dvoře olomouckého biskupa Schrattenbacha. Olomouc: Vydavatelství Filosofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2018.

[22] SPÁČILOVÁ, Jana. K provozování oratorií v Brně v 1. polovině 18. století. Opus musicum. 2013, vol. 6, s. 6–17.

[23] SPÁČILOVÁ, Jana. Odraz hudebních kontaktů olomouckých biskupů 18. století v kroměřížské hudební sbírce. Musicologica Olomoucensia. 2015, vol. 22, s. 97–107.

[24] SPÁČILOVÁ, Jana. Unbekannte Brünner Oratorien Neapolitanischer Komponisten vor 1740. Musicologica Brunensia. 2014, vol. 49, s. 137–161.

[25] STRAKOVÁ, Theodora. Hudba na jakubském kůru v Brně od 2. pol. 17. do začátku 19. století. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. 1984, vol. 33–34, s. 105–112.

[26] STRAKOVÁ, Theodora – SEHNAL, Jiří – PŘIBÁŇOVÁ, Svatava. Průvodce po archívních fondech Ústavu dějin hudby Moravského musea v Brně. Brno, 1971.