Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 171

Článek
Баженова, Татьяна Евгеньевна. Специфика кодирования представлений о человеке в русских говорах Среднего Поволжья. Новая русистика. 2019, roč. 12, č. 1, s. 19–29.

Článek
Vazanova, Marina. Introducing componential analysis into a Russian language course. Новая русистика. 2019, roč. 12, č. 1, s. 5–17.

Článek
Paučová, Lenka. Saint Petersburg and Dostoyevsky's Diary of a Writer : on the edge of a literary genre. Новая русистика. 2020, roč. 13, č. 1, s. 45–54.

Článek
Kostincová, Jana. Dora Vey lives and works in St. Petersburg : Russian poetry written by people and algorithms. Новая русистика. 2020, roč. 13, č. 1, s. 37–43.

Článek
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, roč. 16, č. I2, s. 7–14.

Článek
Pechal, Zdeněk. Brněnská studie o ruském románu. Новая русистика. 2008, roč. 1, č. 1, s. 83–85.

Článek
Schratz, Michael. The development of qualitative research in German speaking countries. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1996, roč. 45, č. U1, s. 93–102.

Článek
Szablicka-Žak, Jolanta, Walasek, Stefania. The teaching of civics and citizenship in Poland from historical perspective (16th - 20th cent.). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1997, roč. 46, č. U2, s. 129–138.

Článek
Kapičiak, Jakub. Tracing Dmitrij Prigov in contemporary Russia : preliminary remarks on postmodern (dis)continuity. Новая русистика. 2020, roč. 13, č. 2, s. 5–18.

Článek
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, roč. 15, č. I1, s. 7–12.

Článek
Mandinach, Ellen B., Jimerson, Jo Beth. Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 9–26.

Článek
Fernandes, Venesser. Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 139–159.

Článek
Fjørtoft, Henning, Morud, Elin Bø. Assessment decision making in vocational education and training. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 119–137.

Článek

Článek
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 67–97.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 5–8.

Článek
Van Gasse, Roos, Mol, Martine. Student guidance decisions at team meetings: do teachers use data for rational decision making?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 99–117.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Hales, Patrick. Shifts in teacher talk in a participatory action research professional learning community. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 31–53.

Článek
Šeďová, Klára, Šalamounová, Zuzana, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin. Teachers' emotions in teacher development: do they matter?. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 77–110.

Článek
Šeďová, Klára, Lehesvouri, Sami. Editorial : How to link teacher education to educational research. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 5–8.

Článek
Hellemans, Lieveke, Haesen, Stefan. Benefits of a small research study for the teacher education at a university of applied sciences: a case study. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 111–129.

Článek
Lehesvuori, Sami, Hähkiöniemi, Markus, Jokiranta, Kaisa, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Viiri, Jouni. Enhancing dialogic argumentation in mathematics and science. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 55–76.

Článek
Šeďová, Klára, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin, Šalamounová, Zuzana. On the way to dialogic teaching: action research as a means to change classroom discourse. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 9–43.

Článek
Gallardo Echenique, Eliana. An integrative review of literature on learners in the digital era. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 161–184.

Článek
Rißler, Georg, Bossen, Andrea, Blasse, Nina. School as space: spatial alterations, teaching, social motives, and practices. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 145–160.

Článek
Novotný, Petr, Brücknerová, Karla. Intergenerational learning among teachers: an interaction perspective. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 45–79.

Článek
Gobbo, Francesca. "Send in the clowns!", or the Imagination at work: the narratives of three pediatric ward clowns. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 101–120.

Článek
Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 5–7.