Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 59

Article
Stöhrová, Pavla, Rosenfeld Cohen, Marie. Identifikace a interpretace materiálové, technologické a funkční podstaty muzejního sbírkového předmětu jako výchozí bod pro další muzejní činnost. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 2, pp. 39–46.

Article
Muravska, Svitlana, Stasiuk, Ivan. University heritage as an instrument for the development of the university brand. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 2, pp. 2–9.

Article
Eremeeva, Anna. Inkluze nevidomých a zrakově postižených návštěvníků do muzea. Zkušenosti muzeí Petrohradu. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 2, pp. 47–56.

Article
Kudelová, Monika. Konstruktivistické přístupy v německé muzejní edukaci na příkladu dvou tzv. Nových průmyslových muzeí. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 2, pp. 24–38.

Article
Šopák, Pavel. Muzea v Československu (1918–1938) – teorie a praxe. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 1, pp. 15–20.

Article
Merglová Pánková, Lenka. Jan Koula a první historická a národopisná expozice Národního muzea. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 1, pp. 28–35.

Article
Kirsch, Otakar, Tišliar, Pavol. Úvodní slovo. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 1, pp. 2–3.

Article
Šebek, František. Cesta českých muzejních institucí ke vzniku Svazu československých museí. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 1, pp. 21–27.

Article
Jagošová, Lucie. Emotions in museum education. Potential for the development of a relationship to cultural and historical heritage. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 2, pp. 10–16.

Article
Dolák, Jan. Etické otázky v muzejní dokumentaci a prezentaci. Museologica Brunensia. 2020, vol. 9, iss. 2, pp. 17–23.

Chapter
Záleská, Klára. Teoretická východiska. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 14–42.

Chapter
Záleská, Klára. Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 132–152.

Chapter
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 130–131.

Chapter
Záleská, Klára. Přílohy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 156–161.

Chapter
Záleská, Klára. Metodologie provedeného šetření. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 43–59.

Chapter
Záleská, Klára. Zjištění v kontextu předchozích výzkumů. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 121–126.

Chapter
Záleská, Klára. Úvod. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 9–13.

Chapter
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 153–155.

Chapter
Záleská, Klára. Rejstřík. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 162–163.

Chapter
Záleská, Klára. Závěr. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 127–129.

Chapter
Záleská, Klára. Zjištění provedeného šetření. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 60–120.

Article
Tieben, Nicole. Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 4, pp. 11–34.