Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 199

Chapter
Krátký, Dan. King of the monsters! : films with Godzilla from 1954 to 1965 : summary. In: Krátký, Dan. Král monster! : filmy s Godzillou v letech 1954 až 1965. 2023, pp. 123–124.

Article
Schratz, Michael. The development of qualitative research in German speaking countries. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1996, vol. 45, iss. U1, pp. 93–102.

Article
Szablicka-Žak, Jolanta, Walasek, Stefania. The teaching of civics and citizenship in Poland from historical perspective (16th - 20th cent.). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1997, vol. 46, iss. U2, pp. 129–138.

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Chlup, Otokar. Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných. 1925, pp. 105–108.

Chapter
Kokeš, Radomír D.. Film analysis : summary. In: Kokeš, Radomír D.. Rozbor filmu. 2015, pp. 262–264.

Chapter
Zounek, Jiří. E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 145–148.

Chapter
Zounek, Jiří. Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 149–159.

Chapter
Česálková, Lucie. Summary: Film - our helper : studies on useful/less/ness of Czech short film of the 1950s. In: Česálková, Lucie. , Bäuchelová, Dominika. , Jančová, Veronika. , Kokešová, Jana. , Ligasová, Barbora. , Malečková, Eliška. , Morgenthalová, Soňa. , Rudinská, Barbora. , Šardická, Kateřina. , Váradi, Klára. Film - náš pomocník : studie o (ne)užitečnosti českého krátkého filmu 50. let. 2015, pp. 327.

Chapter
Pol, Milan. Použitá literatura a prameny. In: Pol, Milan. Waldorfské školy : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?. 1995, pp. 149–165.

Chapter
Záleská, Klára. Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 132–152.

Chapter
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 130–131.

Chapter
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 153–155.

Chapter
Jůva, Vladimír. Einleitung. In: Jůva, Vladimír. Die ästhetische Erziehung der Jugend. II. 1969, pp. 7–8.

Chapter
Chlup, Otokar. Summary. In: Chlup, Otokar. Vývoj pedagogických ideí v novém věku. 1925, pp. 200–201.

Article
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 2, pp. 5–10.

Article
Sousa, Rita Tavares de, Lopes, Amélia, Boyd, Pete. Initial teacher education and the relationship with research : student teachers' perspectives. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 2, pp. 161–179.

Article
Pupala, Branislav, Kaščák, Ondrej, Rehúš, Michal. Teachers for Slovakia : tensions in the profession. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 2, pp. 97–116.

Article
Tůma, František, Píšová, Michaela, Černá, Monika. Eroding trust in teacher professionalism : an ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on education. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 2, pp. 47–69.

Article
Tieben, Nicole. Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 4, pp. 11–34.

Article
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš. Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 4, pp. 135–159.

Article
Dotta, Leanete Thomas, Leite, Carlinda, Lopes, Amélia. Entering higher education after 30 : what can be learned from biographical narratives of non-traditional students. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 4, pp. 115–134.

Article
Rozvadská, Katarína. Identity struggles of adult returners. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 4, pp. 183–199.