Title: Práce s historickým pedagogickým textem a fáze jeho interpretace
Variant title:
- The work with a historical-pedagogical text and the fazis of its interpretation
Source document: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1997, vol. 46, iss. U2, pp. [35]-47
Extent
[35]-47
-
ISSN1211-6971
Stable URL (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/104629
Type: Article
Language
Summary language
License: Not specified license
Notice: These citations are automatically created and might not follow citation rules properly.
Abstract(s)
Dříve než se budeme podrobně zabývat naznačenou problematikou, je třeba si připomenout, že žijeme v době, v níž si člověk zřetelně uvědomuje dějinnost všeho přítomného, svou vlastní dějinnost, a také relativnost svých názoru. Dimenzi dějinnosti zdůrazňujeme proto, aby byl posílen náš zájem o minulost a ochota se s minulostí setkávat, aby byla také posílena naše snaha o rozvinutí schopnosti minulosti rozumět. K porozuměni minulosti může docházet tehdy, setkáme-li se s písemnou tradicí, která má pevnou kontrolovatelnou podobu a která se nemění jako tradice ústní. Rozumíme tím písemné prameny, v širokém slova smyslu: text, knihu, dílo. Před námi se v této souvislosti vynořuje řada otázek, na které se budeme snažit postupně najít alespoň částečnou odpověď.