Title: Co bychom si přáli, aby nám neurověda říkala o herectví
Source document: Theatralia. 2023, vol. 26, iss. 2, pp. 233-235
Extent
233-235
-
ISSN1803-845X (print)2336-4548 (online)
Persistent identifier (DOI): https://doi.org/10.5817/TY2023-2-16
Stable URL (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/digilib.78966
Type: Review
Language
License: CC BY-NC-ND 4.0 International
Reviewed work
Kemp, Rick. Embodied acting: what neuroscience tells us about performance. London: Routledge, 2012. 231 s. ISBN 978-0-415-50788-2.
Rights access
open access
Notice: These citations are automatically created and might not follow citation rules properly.
Note
Recenze vznikla na Akademii múzických umění v Praze v rámci projektu "Vtělesněné herectví: praktická aplikace modelů kognitivních věd" podpořeného z prostředků účelové podpory na specifický vysokoškolský výzkum, kterou poskytlo MŠMT v roce 2020 (dedikace).
References
[1] EVANS, Mark and Rick KEMP (eds.). 2016. The Routledge Companion to Jacques Lecoq. Abingdon/New York: Routledge, 2016.
[2] KEMP, Rick and Bruce MCCONACHIE (eds.). 2018. The Routledge Companion to Theatre, Performance and Cognitive Science. London/New York: Routledge, 2018.
[3] MILLER, George A. 2003. The cognitive revolution: a historical perspective. TRENDS in Cognitive Science 7 (2003): 3: 141–144. [citováno dne 30. 7. 2023]. Dostupné online na: DOI 10.1016/S1364-6613(03)00029-9.
[2] KEMP, Rick and Bruce MCCONACHIE (eds.). 2018. The Routledge Companion to Theatre, Performance and Cognitive Science. London/New York: Routledge, 2018.
[3] MILLER, George A. 2003. The cognitive revolution: a historical perspective. TRENDS in Cognitive Science 7 (2003): 3: 141–144. [citováno dne 30. 7. 2023]. Dostupné online na: DOI 10.1016/S1364-6613(03)00029-9.