Search

Displaying 1 - 30 of 41

Article
Kostroň, Lubomír. Psychology : a new view on holistic approach. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1993, vol. 42, iss. I27, pp. 133–137.

Article
Macek, Petr, Osecká, Liduška, Blatný, Marek. Semantic structure of adolescent's actual, ideal and unwanted self. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1993, vol. 42, iss. I27, pp. 111–121.

Article
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.

Article
Švancara, Josef. Mutual influences of genetic and environmental factors in life span-developmental research. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1984, vol. 33, iss. I19, pp. 43–51.

Article
Pačesová, Jaroslava. Processing strategies in language acquisition. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1990-1991, vol. 39-40, iss. I25, pp. 55–62.

Article
Hanuza, Maria. Self-preservative tendencies of human personality. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1995, vol. 44, iss. I29, pp. 95–105.

Article
Radka, Agnieszka. A psychological concept of young women's sexual life. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1995, vol. 44, iss. I29, pp. 107–119.

Article
Švancara, Josef. Interaction of social and biological determinants in the development and forming of the personality. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1982, vol. 31, iss. I17, pp. 37–49.

Article
Linkov, Václav, Kečkešová, Ľubica. Personality perception accuracy based on paintings created in the art therapy. Annales psychologici. 2014, vol. 1 (15), iss. 2, pp. 19–23.

Article
Heretik, Anton, Hajdúk, Michal. Psychometric properties of the Slovak version of the Temperament and Character Inventory (TCI-R) – a preliminary analysis. Annales psychologici. 2014, vol. 1 (15), iss. 2, pp. 5–11.

Article
Vašina, Lubomír, Brustmannová, Sylvie. Analysis of biological and psychological markers in people exhibiting health-enhancing behaviour and people exhibiting health-threatening behaviour. Annales psychologici. 2015, vol. 2 (16), iss. 2, pp. 33–55.

Article
Komendová, Irena. Practical application of hypnosis in treatment of phantom limb pain. Annales psychologici. 2015, vol. 2 (16), iss. 2, pp. 56–66.

Article
Vašina, Lubomír, Bargel, Miroslav. Neuropsychological markers of pro-social behavior and neuropsychological markers as indicators of asocial (criminal) behavior. Klinická psychologie a osobnost. 2012, vol. 1, iss. 1, pp. 31–38.

Article
Liu, Ling, Humpolíček, Pavel. The comparative study of facial emotion recognition ability in ADHD individuals and individuals with high functioning autism/Asperger syndrome. Klinická psychologie a osobnost. 2013, vol. 2, iss. 1, pp. 15–25.

Article
Hajdúk, Michal, Boleková, Veronika, Heretik, Anton. Psychometric properties of Brief Fear of Negative Evaluation – comparison of BFNE and BFNE-S. Annales psychologici. 2015, vol. 2 (16), iss. 1, pp. 12–19.

Article
Humpolíček, Pavel, Kozlíková, Barbora, Chmelík, Jiří. NEWRON – therapeutic software for free usage. Annales psychologici. 2015, vol. 2 (16), iss. 1, pp. 20–27.

Article
Juřík, Vojtěch. How body influences memory: the embodied aspects in retrieval of autobiographical memories. Annales psychologici. 2015, vol. 2 (16), iss. 1, pp. 28–38.

Article
Jelínek, Martin, Květoň, Petr, Vobořil, Dalibor. Factor structure of the Spatial ability subtest of the Learning potential test. Klinická psychologie a osobnost. 2012, vol. 1, iss. 1, pp. 7–16.

Article
Švancara, Josef. Dynamics of intellectual deficit in children with localized and difuse CNS damage. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1970, vol. 19, iss. I5, pp. 21–28.

Article
Pačesová, Jaroslava. On the ontogenesis of speech acts. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1988, vol. 37, iss. I23, pp. 55–65.

Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.

Article
Keplinger, Alicja. On activities and competences that determine high level of productivity. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2009, vol. 57, iss. P13, pp. 19–26.

Article
Bartosz, Bogna. How do Polish students deal with learning difficulties? : private lessons – fashion or necessity. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2009, vol. 57, iss. P13, pp. 85–100.

Article
Vašina, Lubomír, Bargel, Miroslav. The stress and support of psychological well-being II. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2009, vol. 57, iss. P13, pp. 27–34.

Article
Brožek, Josef. Multifaceted psychology : a retrospect. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 1998, vol. 46, iss. P2, pp. 9–22.

Article
Sehringer, Wolfgang. How instruction impacts children's creative achievements. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2004, vol. 52, iss. P8, pp. 99–109.

Article
Jelínek, Martin, Květoň, Petr, Vobořil, Dalibor. Assessment of response pattern aberrancy in Eysenck Personality Inventory. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2010, vol. 58, iss. P14, pp. 37–46.

Article
Vašina, Lubomír, Bargel, Miroslav. Social intelligence as a predictor of pro-social and asocial behaviour: ways of affecting it through psychotherapy and social and pedagogical programmes. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2010, vol. 58, iss. P14, pp. 59–66.

Article
Konečná, Věra. Self-concept of the intellectually gifted children - sex differences. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2009, vol. 57, iss. P13, pp. 101–109.

Article
Czapiga, Alina. Personality development process of persons who experienced trauma in their childhood. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2009, vol. 57, iss. P13, pp. 35–43.