Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 40
Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.
Článek
Říčan, Jaroslav, Kroufek, Roman.
Factor structure of a self-report questionnaire determining the epistemic beliefs of primary school and kindergarten student teachers in the science domain. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 97–129.
Článek
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.
Článek
Slavík, Jan, Dytrtová, Kateřina, Hník, Ondřej, Jakubcová, Lucie, Nohavová, Alena, Rodová, Veronika, Uhl Skřivanová, Věra.
Klíčová kompetence (nejen) pro umělecké obory v evropském kurikulu : analytické vysvětlení. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 3, s. 9–32.
Článek
Filagová, Markéta.
Základná škola ako perlorodka : prípadová štúdia prevzatia a spracovania národného testovania školskými aktérmi. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 3, s. 33–62.
Článek
Bula, Marek, Nehyba, Jan.
Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 3, s. 63–97.
Článek
Mlčáková, Renata, Maštalíř, Jaromír, Lukášová, Kateřina.
Hodnocení čtení písmen s využitím metody TETRECOM založené na technologii eye tracking u začínajících školáků v základní škole a v základní škole logopedické. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 3, s. 99–126.
Článek
Voňková, Hana, Papajoanu, Ondřej, Boško, Martin.
Heterogenita ve způsobu odpovídání na dotazníkové položky u českých žáků v PISA 2012 : analýza dle kraje, typu a velikosti školy. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 3, s. 127–159.
Článek
Smith Slámová, Radka.
Nesouzníme s "běžnou školou" : rodičovská volba základní školy v kontextu souladu rodinného a institucionálního habitu. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 3, s. 161–193.
Článek
Smith, Kari, Brücknerová, Karla.
Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 5–7.
Článek
Lintner, Tomáš, Šeďová, Klára.
Aiming for active student participation in online university lessons : a case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 9–34.
Článek
Almeida, Marta Mateus de, Viana, Joana, Alves, Mariana Gaio.
Exploring teaching conceptions and practices : a qualitative study with higher education teachers in Portugal. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 35–53.
Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus.
Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.
Článek
Hlaďo, Petr, Novotný, Petr, Schuchart, Claudia.
Success and failure in upper secondary education : editorial. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 5–9.
Článek
Dvořák, Dominik, Simonová, Jaroslava, Vyhnálek, Jan, Gal, Petr.
Days after a choice is made : transition to professional and vocational upper secondary schools in Czechia. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 11–43.
Článek
Rolfe, Victoria, Rosén, Monica.
Delays and dropouts : identifying risks of suboptimal post-compulsory educational pathways in Sweden. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 45–77.
Článek
Bühler-Niederberger, Doris, Schuchart, Claudia.
Academic second-chance education : correction or consolidation of early selection?. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 79–100.
Článek
Dueggeli, Albert.
Youth at risk in higher levels of upper secondary education : a supportive intervention to prevent school failure and drop out. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 101–114.