Rozšířené vyhledávání

Nápověda: Pokud hledáte podle klíčových slov z plného textu dokumentu, mějte na paměti, že databáze obsahuje dokumenty v různých jazycích.
Vyhledává v celé databázi.
Vyhledává pouze v záznamech (metadatech) dokumentů.
Autor nebo další původce dokumentu (editor, překladatel aj.).
Zvolíte-li „stať“, vyhledáváte v časopiseckých článcích, sborníkových příspěvcích a kapitolách monografií.
Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 1978

Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš. A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.

Článek
Nekardová, Barbora. The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.

Článek
Obsah / Content. Studia archaeologica Brunensia. 2023, roč. 28, č. 1, s. 3.

Článek
Wiliński, Jarosław. Metaphodioms: connecting metaphor and idioms. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 117–135.

Článek
Dobosiewicz, Ilona. The city on the Moldau as a liminal space : Prague in Anthony Trollope's Nina Balatka . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 137–148.

Článek
Grauzľová, Lucia. Canadian literature as an American literature : CanLit through the lens of hemispheric American literary studies . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 149–162.

Článek
Kaptur, Paweł. Rethinking inspirations for Mary Shelley's Frankenstein : a new look at the case of the Silesian gravediggers' scandal of 1606 . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 163–174.

Článek
Kucała, Bożena. Carnage, medicine and "The Woman Question" : representations of the Crimean war in neo-Victorian fiction . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 175–186.

Článek
Machała, Katarzyna. "That's not how we hang people here" : Gilead in the eyes of witnesses in Margaret Atwood's The Handmaid's Tale and The Testaments. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 187–200.

Článek
Saei Dibavar, Sara, Abbasi, Pyeaam, Pirnajmuddin, Hossein. J. M. Coetzee’s Foe : a narrative of dislocation through assimilation . Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 201–218.

Článek
Brno studies in English. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 219.

Článek
Guidelines for authors. Brno studies in English. 2022, roč. 48, č. 1, s. 220.

Článek
Obsah - Content. Studia archaeologica Brunensia. 2022, roč. 27, č. 2, s. 3.

Článek
Flanderková, Kristýna. Survival and rebirth : archaistic elements in the Greek art of the Classical period. Studia archaeologica Brunensia. 2022, roč. 27, č. 2, s. 5–30.

Článek
Nejedlá, Alena, Vlasatý, Tomáš, Hošek, Jiří. A new find of a Great Moravian decorated battle-axe head from Znojmo-Oblekovice. Archaeologia historica. 2023, roč. 48, č. 1, s. 209–218.

Článek
Menoušková, Dana, Slavíček, Karel. Iconographic and special links of Uherské Hradiště tiles from the end of the 15th and the mid-16th century. Archaeologia historica. 2023, roč. 48, č. 1, s. 257–285.

Článek
Hupalo, Vira, Moizhes, Volodymyr. Rare anti-epidemic 17th-century medallions from the church of Uzhhorod Castle. Archaeologia historica. 2023, roč. 48, č. 1, s. 287–301.

Článek
Contents. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 3–4.

Článek
Tieben, Nicole. Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 11–34.

Článek
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš. Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 135–159.

Článek
Dotta, Leanete Thomas, Leite, Carlinda, Lopes, Amélia. Entering higher education after 30 : what can be learned from biographical narratives of non-traditional students. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 115–134.

Článek
Rozvadská, Katarína. Identity struggles of adult returners. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 183–199.

Článek
Brändle, Tobias, Ordemann, Jessica. Same same but different? : non-traditional students and alumni in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 35–50.

Článek
Carreira, Pedro, Lopes, Ana Sofia. Mature vs young working students : similarities, differences, and drivers of graduation and dropout. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 73–91.