Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 768
Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.
Článek
Říčan, Jaroslav, Kroufek, Roman.
Factor structure of a self-report questionnaire determining the epistemic beliefs of primary school and kindergarten student teachers in the science domain. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 97–129.
Článek
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.
Kapitola
Odehnalová, Lenka.
Writer's Diary by Dostoyevsky in the contexts and confrontations : summary. In: Odehnalová, Lenka. Dostojevského Deník spisovatele v kontextech a konfrontacích.
2023, s. 176–178.
Článek
Flanderková, Kristýna.
Survival and rebirth : archaistic elements in the Greek art of the Classical period. Studia archaeologica Brunensia. 2022, roč. 27, č. 2, s. 5–30.
Článek
Nejedlá, Alena, Vlasatý, Tomáš, Hošek, Jiří.
A new find of a Great Moravian decorated battle-axe head from Znojmo-Oblekovice. Archaeologia historica. 2023, roč. 48, č. 1, s. 209–218.
Článek
Menoušková, Dana, Slavíček, Karel.
Iconographic and special links of Uherské Hradiště tiles from the end of the 15th and the mid-16th century. Archaeologia historica. 2023, roč. 48, č. 1, s. 257–285.
Článek
Hupalo, Vira, Moizhes, Volodymyr.
Rare anti-epidemic 17th-century medallions from the church of Uzhhorod Castle. Archaeologia historica. 2023, roč. 48, č. 1, s. 287–301.
Kapitola
Gunišová, Eliška.
Terézia Vansová in the literary context of Slavonic studies : (questions of aesthetics and axiology) : summary. In: Gunišová, Eliška. Terézia Vansová v slavistickom literárnom kontexte.
2023, s. 122–124.
Článek
Tieben, Nicole.
Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 11–34.
Článek
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš.
Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 135–159.
Článek
Dotta, Leanete Thomas, Leite, Carlinda, Lopes, Amélia.
Entering higher education after 30 : what can be learned from biographical narratives of non-traditional students. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 115–134.
Článek
Rozvadská, Katarína.
Identity struggles of adult returners. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 183–199.
Článek
Brändle, Tobias, Ordemann, Jessica.
Same same but different? : non-traditional students and alumni in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 35–50.