Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 33
Článek
Dellen, Theo van.
Learning for work from the past, in the present, and into the future?. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 9–24.
Článek
Gregorzewski, Malte.
Where teachers learn through work and students work to learn: an empirically informed report on two examples of educational innovations from a German school. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 137–157.
Článek
Hlaďo, Petr, Ježek, Stanislav.
Measurement of career-specific parental behaviors perceived by Czech adolescents. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 101–135.
Článek
Ziebell, Natasha, Clarke, David.
Curriculum alignment : performance types in the intended, enacted, and assessed curriculum in primary mathematics and science classrooms. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 175–203.
Článek
Toiviainen, Hanna, Vetoshkina, Liubov.
Learning for the complex object of work in a digital printing network. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 25–42.
Článek
Millová, Katarína, Blatný, Marek.
Objective and subjective work characteristics and their relation to the successful development of adults in a society after a macrosocial transition. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 59–75.
Článek
Novotný, Petr, Evans, Karen.
Editorial : Learning and work. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 5–7.
Článek
Call for papers : Studia paedagogica 24:2, 2019 : Issue topic: Transitions in educational contexts. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 1, s. 157–160.
Článek
Zounek, Jiří, Záleská, Klára, Juhaňák, Libor, Bárta, Ondřej, Vlčková, Kristýna.
Czech Republic and Norway on their path to digital education. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 4, s. 11–48.
Článek
Bugno, Lisa.
Clues to the wind's direction: sailing on teachers' beliefs about cultural diversity : results from a semi-structured interview in the Italian context. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 4, s. 129–144.
Článek
Kajamaa, Anu, Kumpulainen, Kristiina, Rajala, Antti.
A digital learning environment mediating students' funds of knowledge and knowledge creation. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 4, s. 49–66.
Článek
Vaculíková, Jitka.
Measuring self-regulated learning and online learning events to predict student academic performance. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 4, s. 91–118.
Článek
Erstad, Ola, Zounek, Jiří.
Editorial : Digital youth and their ways of learning. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 4, s. 5–10.
Článek
Kvíčalová, Anna.
Sensing the Reformation: how media-historical narratives constrain the study of religious change. Religio. 2018, roč. 26, č. 1, s. 31–48.
Článek
Trzcińska, Izabela, Świerzowska, Agata.
Illness narratives in the Esoteric vision of the world: Agnieszka Pilchowa's views and concepts. Religio. 2018, roč. 26, č. 1, s. 49–70.
Článek
Martin, Luther H..
Was there a network of Roman Mithraists?. Religio. 2018, roč. 26, č. 2, s. 167–182.
Článek
Mokrý, Matouš.
The conference "Consciously Illicit: Transgression in Western Esotericism". Religio. 2018, roč. 26, č. 2, s. 231–234.
Článek
Menšíková, Tereza.
[Fárek, Martin; Jalki, Dunkin; Pathan, Sufiya; Shah, Prakash (eds.). Western Foundations of the Caste System]. Religio. 2018, roč. 26, č. 1, s. 91–95.
Kapitola
Dosedlová, Jaroslava.
Optimism and its role in the context of health : summary. In: Dosedlová, Jaroslava. Optimismus a jeho role v kontextu zdraví.
2018, s. 140–146.