Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 229
Článek
Marcholeva, Krasimira.
Undermining the image of Austria-Hungary in the USA (1914–1915). Studia historica Brunensia. 2018, roč. 65, č. 2, s. 47–70.
Článek
Sitár, Adam.
Deserters from the First Crusade and their ambiguous portrayal in twelfth-century Latin sources. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 109–126.
Článek
Musiał, Danuta, Gillmeister, Andrzej.
Evocatio deorum as an example of a crisis ritual in Roman religion. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 95–107.
Článek
Ševčíková, Tereza.
Didactic features in two Latin translations of Aratus' Φαινόμενα. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 147–162.
Článek
Habaj, Michal.
A note on the ancient idea of a Danube with two estuaries. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 67–73.
Článek
Blažek, Václav.
Toward the etymology of Latin littera. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 5–11.
Článek
Hurbánková, Šárka.
G.B. Basile and Apuleius : first literary tales : morphological analysis of three fairytales. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 75–93.
Článek
Witczak, Krzysztof Tomasz.
Authorship controversy in three Greek epigrams : Phalaecus revived. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 171–178.
Článek
Dombrovskyi, Markiyan.
Golden Age, its projections, and the image of boundary in Tibullus. Graeco-Latina Brunensia. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–66.
Článek
Dellen, Theo van.
Learning for work from the past, in the present, and into the future?. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 9–24.
Článek
Gregorzewski, Malte.
Where teachers learn through work and students work to learn: an empirically informed report on two examples of educational innovations from a German school. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 137–157.
Článek
Hlaďo, Petr, Ježek, Stanislav.
Measurement of career-specific parental behaviors perceived by Czech adolescents. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 101–135.
Článek
Ziebell, Natasha, Clarke, David.
Curriculum alignment : performance types in the intended, enacted, and assessed curriculum in primary mathematics and science classrooms. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 175–203.
Článek
Toiviainen, Hanna, Vetoshkina, Liubov.
Learning for the complex object of work in a digital printing network. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 25–42.
Článek
Millová, Katarína, Blatný, Marek.
Objective and subjective work characteristics and their relation to the successful development of adults in a society after a macrosocial transition. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 59–75.
Článek
Novotný, Petr, Evans, Karen.
Editorial : Learning and work. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 5–7.
Článek
Call for papers : Studia paedagogica 24:2, 2019 : Issue topic: Transitions in educational contexts. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 1, s. 157–160.
Článek
Zounek, Jiří, Záleská, Klára, Juhaňák, Libor, Bárta, Ondřej, Vlčková, Kristýna.
Czech Republic and Norway on their path to digital education. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 4, s. 11–48.
Článek
Bugno, Lisa.
Clues to the wind's direction: sailing on teachers' beliefs about cultural diversity : results from a semi-structured interview in the Italian context. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 4, s. 129–144.