Zobrazují se záznamy 1 - 23 z celkového počtu 23
Článek
Niubo, Marc.
Classy scene for connoisseurs or snobby meeting point? : considerations upon the repertoire and functions of the Thun Theatre in Prague during the years 1781-1784. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 297–303.
Článek
Perutková, Jana.
Oratorios performed at the holy sepulchre in the Bohemian Lands and Austria in the 18th century (Part II) : on the issue of transferring sepolcri and the possibilities of their semi-staged or staged performance. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 339–353.
Článek
Over, Berthold.
Albinoni für Laute : Transkriptionen italienischer Musik für die Münchner Prinzessinnen Josepha Maria und Maria Josepha von Bayern. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 305–316.
Článek
Deisinger, Marko.
Musikbezogene Quellen aus der Korrespondenz zwischen Rom und dem Wiener Kaiserhof : neues zu Antimo Liberati, Alessandro Stradella und anderen italienischen Musikern und Musikerinnen des Barock. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 19–34.
Článek
Kokole, Metoda.
Andrea Bernasconi's earliest operatic music on its way north of the Alps. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 207–226.
Článek
Voss, Steffen.
Das Johann Adolf Hasse zugeschriebene Passions-Oratorium La morte di Cristo und seine musikhistorische Einordnung. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 261–281.
Článek
Hirschmann, Konstantin.
"Mezzanità de' caratteri e dello stile"? : die tragicommedia per musica nördlich und südlich der Alpen. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 99–108.
Článek
Marcaletti, Livio.
Die keusche Penelope und der zornige Odysseus : Kursieren einer tragikomischen Opernhandlung zwischen Wien und Norditalien. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 85–97.
Článek
Perutková, Jana.
Die glückliche Vorbedeutung and Aristheus : unknown libretti of German-language operas performed in the Kärntnertortheater in Vienna in 1741. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 123–155.
Článek
Spáčilová, Jana.
Orlandini's Antigona (vendicata) : transformation of a Venetian opera on its transalpine journey. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 227–248.
Článek
Slouka, Petr.
Viva eterno Leopoldo! : Italian birthday serenatas by Johann Heinrich Schmelzer. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 35–46.
Článek
Zedler, Andrea, Boschung, Magdalena.
Musica transalpina : Text- und Musiktransfer am Beispiel des römischen Kantaten- und Serenatenrepertoires von Antonio Caldara. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 57–71.
Článek
Seifert, Herbert.
Die Brüder Ferdinand III. und Leopold Wilhelm, ihre Stellung zu ihrem Lehrer Giovanni Valentini, zur Dichtung und zur Musik. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 5–18.
Článek
Żórawska-Witkowska, Alina.
L'eroe cinese von Pietro Metastasio und Johann Adolf Hasse, Warschau 1754. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 249–259.
Článek
Scharrer, Margret.
Zwischen Venedig, Rom und Versailles – italienische Kastraten auf Abwegen?. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 283–295.
Článek
Hochradner, Thomas.
"weil es eine der Geheimnisse von Rom" : die Mozarts als verhinderte Überbringer von Allegris Miserere. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 325–337.
Článek
Jung, Hermann.
"Italianità" als musikalisches Phänomen im barocken Europa : zu Opern und Kantaten in Frankreich und Deutschland. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 317–323.
Článek
Pelliccia, Emilia.
Francesco Borosini (*Ca. 1690, † Nach 1756) : Leben und Karriere eines Tenors im Frühen Settecento. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 109–121.
Článek
Ryszka-Komarnicka, Anna.
Between Venice, Lubowla in Spiš and Kraków : Prince Teodor Lubomirski – an enthusiast of Italian opera (a preliminary study). Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 191–205.
Článek
Selfridge-Field, Eleanor.
The Teatro Sant'Angelo : cradle of fledgling opera troupes. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 157–170.
Článek
Veselá, Irena.
Giovanni Bononcinis Oper Muzio Scevola (1710) und Johann Joseph Fux' Festa teatrale Costanza e Fortezza (1723) : vom musikalischen Drama zur Allegorie. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 73–83.
Článek
Kačic, Ladislav.
Italienische Musiker am Hof des Emmerich Esterházy in Preßburg und die Kontakte mit der Kaiserlichen Hofmusikkapelle in Wien. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 171–190.
Článek
Page, Janet K..
Vienna's Ursuline Convent and the Via Allemagna : travel, music, letters. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 47–56.