Jak neměřit ve třídě

Název: Jak neměřit ve třídě
Variantní název:
  • How not to measure in the classroom
Autor: Mareš, Jan
Zdrojový dokument: Studia paedagogica. 2011, roč. 16, č. 1, s. [231]-237
Rozsah
[231]-237
  • ISSN
    1803-7437 (print)
    2336-4521 (online)
Type: Recenze
Jazyk
Licence: Neurčená licence
Reviewed work
Čapek, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 325 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2742-4.
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Reference
[1] American Educational Research Association, American Psychological Association, National Council on Measurement in Education. Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha: Testcentrum, 2001. ISBN 80-86471-07-1.

[2] ANDERSON, C. S. The search for school climate: A review of the research. Review of Educational Research, 1982, roč. 52, č. 3, s. 368–420. ISSN 0034-6543. | DOI 10.3102/00346543052003368

[3] ASHKANAZY, N. M., WILDEROM, C. P. M., PETERSON, M. F. (Eds.). Handbook of organizational culture and climate. Thousand Oaks: Sage, 2000. ISBN 06-3121-5050.

[4] European Federation of Psychologists' Associations. Model recenze podle EFPA pro popis a hodnocení psychologických testů. Formulář recenze testu a poznámky pro recenzenty, Verze 3.42. EFPA. [online]. 2008. [cit. 2011-05-01]. Dostupné z: http://www.efpa.eu/download/505cd9db4144ecb16174087909c9cd6d.

[5] GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.

[6] HALPIN, A. W., CROFT, D. B. The Organizational Climate of Schools. Chicago: Midwest Administration Center, 1963.

[7] CHRÁSKA, M., TOMANOVÁ, D., HOLOUŠOVÁ, D. Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 2003. ISBN 80-7203064-5.

[8] JEŽEK, S. (Ed.). Psychosociální klima školy I. Brno: MSD, s. r. o., 2003. ISBN 80-86633-13-6.

[9] JEŽEK, S. (Ed.). Psychosociální klima školy II. Brno: MSD, s. r. o., 2004. ISBN 80-86633-29-2.

[10] JEŽEK, S. (Ed.). Psychosociální klima školy III. Brno: MSD, s. r. o., 2005. ISBN 80-86633-45-4.

[11] LAZAROVÁ, B. Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. 1. vyd. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-115-4.

[12] LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.

[13] MAREŠ, J. Sociální klima školní třídy. Dotazník CES. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 1998.

[14] MAREŠ, J. Tradiční a netradiční podvádění ve škole. Pedagogika, 2005, roč. 55, čís. 2, s. 310–334. ISSN 0031-3815.

[15] MOOS, R. H. Connections between school, work and family settings. In FRASER, B. J., WALBERG, H. J. (Eds.). Educational environments: education, antecedents and consequences. Oxford, England: Pergamon, 1991, s. 29–53. ISBN 0-0803-7416-6.

[16] RABUŠICOVÁ, M., ČIHÁČEK, V. Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny. Studia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U7, Brno: Masarykova univerzita, 2002, s. 77–91. ISSN 1211-6971.

[17] RABUŠICOVÁ, M., ŠEĎOVÁ, K., TRNKOVÁ, K., ČIHÁČEK, V. Škola a /versus/ rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.

[18] SCHEIN, E. H. Organisational culture and leadership: A dynamic view. San Francisco: Jossey-Bass, 1985. ISBN 1-55542-487-2.

[19] SCHNEIDER, B. The psychological life of organizations. In ASHKANAZY, N. M., WILDEROM, C. P. M., PETERSON, M. F. (Eds.). Handbook of organizational culture and climate. Thousand Oaks: Sage, 2000, s. xvi–xxi. ISBN 0-6312-1505-0.

[20] STRINGER, E. T. Action Research. London: Sage Publications, 2007. ISBN 978-1-4129-5223-1.

[21] ŠTECH, S. Dilemata a ambivalence učitelského povolání. In HAVLÍK, R. a kol. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: PedF UK Praha, 1998, s. 43–59. ISBN 80-86039-72-2.

[22] URBÁNEK, T., DENGLEROVÁ, D., ŠIRŮČEK, J. Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál, 2011.