Šablónové maľby neskorogotických drevených stropov

Název: Šablónové maľby neskorogotických drevených stropov
Variantní název:
  • Schablonengemälde an den spätgotischen Holzdecken
Zdrojový dokument: Archaeologia historica. 2004, roč. 29, č. [1], s. 283-296
Rozsah
283-296
  • ISSN
    0231-5823
Type: Článek
Jazyk
Jazyk shrnutí
Licence: Neurčená licence
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Reference
[1] APPUHN, H., 1964: Die Jagd als Sinnbild in der norddeutschen Kunst des Mittelalters. Hamburg-Berlin.

[2] BOBROVSZKY, I., 1970: Spätmittelalterliche ungarische Leinentücher mit Baumwollmusterung. In: Acta Historiae Artium XVI. Budapest.

[3] BÜCHNER, J., 1967: Ast-, Laub- und Masswerkgewölbe der endenden Spätgotik. Zum Verhältnis von Architektur, dekorativer Malerei und Bauplastik. In: Festschrift Karl Oettinger zum 60. Geburtstag am 4. März 1966 gewidmet (vyd. H. Sedlmayr, W. Messerer). Erlangen.

[4] DIVALD, K., 1905: Szepes vármegye müvészeti emlékei I. Budapest.

[5] Lexikon 1990: Lexikon der christlichen Ikonographie (vyd. Herder). Freiburg i . Br.

[6] MIKÓ, A.-SZENTKIRÁLYI, M., 1987: Az Adámosi unitárius templom festett famennyezete (1526) és afamennyezet rekonstrukciója (1985). In: Müvészettörténeti ertesítő 1-4. Budapest.

[7] MURBACH, E., 1967: Zillis. Die romanische Bilderdecke der Kirche St. Martin. Zürich-Freiburg i . Br.

[8] MYSKOVSZKY, V., 1893a: A szmrecsányi templom és mennyezetének festményei. In: Archaeologiai ertesítö XIII. Budapest.

[9] MYSKOVSZKY, V., 1893b: A topporczi templom Szepesmegyében. In: Archaeologiai ertesítö XIII. Budapest.

[10] NOTH, W., 1972: Die Wartburg und ihre Sammlungen. Leipzig.

[11] Příběh gotické šablony (zost. T. Edel). Praha 1997.

[12] RADOCSAY, D., 1951: A gogánváraljai festett famennyezet lengyel rokonsága. In: A Magyar Tudományos Akadémia II. Osztályának Közleményei.

[13] SCHILLER, G., 1986: Ikonographie der christlichen Kunst. Gütersloh.

[14] Slovníky 1978: Vlastivedný slovník obcí na Slovensku III. Bratislava.

[15] SMOLÁKOVÁ, M., 2003: Maľovaný drevený strop / Smrečany. Maľovaný drevený strop / Čerín. Dosky maľovaného dreveného stropu / Zábrež. In: Gotika (zost. D. Buran). Bratislava.

[16] SMOLÁKOVÁ, M.-NOŽIČKA, J., 1982: Maľované drevené stropy na Slovensku. Umění a řemesla 1, 33-40, 71.

[17] SZYMAŃSKI, S., 1970: Wystroje malarskie kościołów drewnianych. Warszawa.

[18] SOMMER, J., 1966: Das Deckenbild der Michaeliskirche zu Hildesheim. Hildesheim.

[19] Súpis 1969: Súpis pamiatok na Slovensku III. Bratislava.

[20] ŠTALMACH, M., 1956: Protokol o reštaurovanej pamiatke (strop v Smrečanoch). Pamiatkový úrad Bratislava (rukopis).

[21] ÚRADNÍČEK, V.-PLEKANEC, V. - GAZDÍK, J., 1980: Čerín, kostol sv. Martina. Renesančný maľovaný strop lode z r. 1602. Protokolárny záznam. Pamiatkový úrad, stredisko Banská Bystrica (rukopis).

[22] WOLFF, B., 1967: Einige Probleme der bemalten Holzdecken in Polen in der ersten Hälfte des 16. Jahrhunderts. In: Acta Historiae Artium XIII. Budapest.

[23] WOLFF-ŁOZIŃSKA, B., 1967: Libusza i Kruzlowa. Ze studiów nad genezą form malowanych dekoracji stropowych. In: Biuletyn historii sztuki XXIX. Warszawa.