Title: Editorial
Source document: Studia paedagogica. 2012, vol. 17, iss. 1, pp. [5]-13
Extent
[5]-13
-
ISSN1803-7437 (print)2336-4521 (online)
Persistent identifier (DOI): https://doi.org/10.5817/SP2012-1-1
Stable URL (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/118281
Type: Editorial; Editorial note
Language
License: Not specified license
Rights access
embargoed access
Notice: These citations are automatically created and might not follow citation rules properly.
References
[1] BARTOŇKOVÁ, H., ŠIMEK, D. Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0394-3.
[2] BAUMAN, Z. Tekutá modernita. Praha: Mladá fronta, 2002. ISBN 80-204-0966-1.
[3] DELORS, J. Učení je skryté bohatství: z práva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997.
[4] EDWARDS, R., USHER, R. Lifelong Learning: A Postmodern Condition of Education. Adult Education Quarterly, 2001, roč. 52, č. 4, s. 273–287. ISSN 0741-7136. | DOI 10.1177/07417130122087296
[5] EVROPSKÁ KOMISE. Vyučování a učení: Cesta k učící se společnosti. Praha: Učitelské noviny a Gnosis, 1997.
[6] FINGER, M. New Social Movements and their Implications for Adult Education. Adult Education Quarterly, 1989, roč. 40, č. 1, s. 15–22. ISSN 0741-7136. | DOI 10.1177/074171368904000102
[7] JARVIS, P. Towards a Comprehensive Theory of Human Learning. London: Routledge, 2006. ISBN 0-415-35541-9.
[8] KALLEN, D., BENGTSSON, J. Recurrent Education: a strategy for lifelong learning. Paris: OECD, 1973.
[9] KAŠČÁK, O., PUPALA, B. Neoliberálna guvernmentalita v sociálnom projektovaní vzdelávania. Sociologický časopis, 2010, roč. 46, č. 5, s. 771–799. ISSN 0038-0288.
[10] KNOWLES, M. The Adult Learner: A Neglected Species. Madison: American Society for Training and Development, 1973. ISBN 0-87201-005-8.
[11] KOPECKÝ, M. Foucault, Governmentality, Neoliberalism and Adult Education – Perspective on the Normalization of Social Risks. Pedagogický časopis, 2011, roč. 2, č. 2, s. 246–262. ISSN 1338-1563.
[12] LATHER, P. A. Getting smart: feminist research and pedagogy with/in the postmodern. New York: Routledge, 1991. ISBN 0-415-90378-5.
[13] LENGRAND, P. An Introduction to Lifelong Education. London: Croom Helm, 1975. ISBN 0-85664-271-1.
[14] NOVOTNÝ, P. Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5116-4.
[15] OECD. Celoživotní učení pro všechny: zasedání Výboru pro vzdělávání OECD na úrovni ministrů ve dnech 16.–17. ledna 1996. Praha: Učitelské noviny – Gnosis, 1997.
[16] SKOVSGAARD, J. Changes in society impact education. Lifelong learning in Europe, 2006, roč. 11, č. 2, s. 130–136. ISSN 1239-6826.
[17] YANG, B. Can Adult Learning Theory Provide a Foundation for Human Resource Development? Advances in Developing Human Resources, 2004, roč. 6, č. 2, s. 129–145. ISSN 1523-4223. | DOI 10.1177/1523422304263325
[2] BAUMAN, Z. Tekutá modernita. Praha: Mladá fronta, 2002. ISBN 80-204-0966-1.
[3] DELORS, J. Učení je skryté bohatství: z práva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997.
[4] EDWARDS, R., USHER, R. Lifelong Learning: A Postmodern Condition of Education. Adult Education Quarterly, 2001, roč. 52, č. 4, s. 273–287. ISSN 0741-7136. | DOI 10.1177/07417130122087296
[5] EVROPSKÁ KOMISE. Vyučování a učení: Cesta k učící se společnosti. Praha: Učitelské noviny a Gnosis, 1997.
[6] FINGER, M. New Social Movements and their Implications for Adult Education. Adult Education Quarterly, 1989, roč. 40, č. 1, s. 15–22. ISSN 0741-7136. | DOI 10.1177/074171368904000102
[7] JARVIS, P. Towards a Comprehensive Theory of Human Learning. London: Routledge, 2006. ISBN 0-415-35541-9.
[8] KALLEN, D., BENGTSSON, J. Recurrent Education: a strategy for lifelong learning. Paris: OECD, 1973.
[9] KAŠČÁK, O., PUPALA, B. Neoliberálna guvernmentalita v sociálnom projektovaní vzdelávania. Sociologický časopis, 2010, roč. 46, č. 5, s. 771–799. ISSN 0038-0288.
[10] KNOWLES, M. The Adult Learner: A Neglected Species. Madison: American Society for Training and Development, 1973. ISBN 0-87201-005-8.
[11] KOPECKÝ, M. Foucault, Governmentality, Neoliberalism and Adult Education – Perspective on the Normalization of Social Risks. Pedagogický časopis, 2011, roč. 2, č. 2, s. 246–262. ISSN 1338-1563.
[12] LATHER, P. A. Getting smart: feminist research and pedagogy with/in the postmodern. New York: Routledge, 1991. ISBN 0-415-90378-5.
[13] LENGRAND, P. An Introduction to Lifelong Education. London: Croom Helm, 1975. ISBN 0-85664-271-1.
[14] NOVOTNÝ, P. Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5116-4.
[15] OECD. Celoživotní učení pro všechny: zasedání Výboru pro vzdělávání OECD na úrovni ministrů ve dnech 16.–17. ledna 1996. Praha: Učitelské noviny – Gnosis, 1997.
[16] SKOVSGAARD, J. Changes in society impact education. Lifelong learning in Europe, 2006, roč. 11, č. 2, s. 130–136. ISSN 1239-6826.
[17] YANG, B. Can Adult Learning Theory Provide a Foundation for Human Resource Development? Advances in Developing Human Resources, 2004, roč. 6, č. 2, s. 129–145. ISSN 1523-4223. | DOI 10.1177/1523422304263325