Název: "Hudba" v Husserlově "fenomenologii"
Variantní název:
- "Musik" in der "Phänomenologie" von Edmund Husserl
Zdrojový dokument: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. H, Řada hudebněvědná. [1990-1991], roč. 39-40, č. H25-26, s. [83]-89
Rozsah
[83]-89
Trvalý odkaz (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/112387
Type: Článek
Jazyk
Jazyk shrnutí
Licence: Neurčená licence
Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.
Abstrakt(y)
Cílem pojednání je stručně a srozumitelně vyložit místo "hudby" v díle zakladatele "filosofie vědomí", tedy "fenomenologie", prostějovského rodáka Edmunda Husserla (1859-1938), přítele našeho T. G. Masaryka, s nímž vyšel z jedné školy vídeňského filozofa Franze Brentana. Pojednáním se obracíme v prvé řadě na hudební obec. Naše téma však stejně tak zapadá pod filozofii a estetiku umění 20. století, v níž Husserlova "fenomenologie" zakládá svého druhu směr.