Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 577

Kapitola
Under the protection of Clio : historical disciplines at the Faculty of Arts of Masaryk University. In: Pod ochranou Kleió : historické obory na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. 2019, s. 157–160.

Seriál

Článek
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, roč. 15, č. I1, s. 7–12.

Článek
Dvořáčková, Soňa. Archeologie ve službách národní emancipace – dva příklady z Bosny a Hercegoviny a Chorvatska. Studia archaeologica Brunensia. 2020, roč. 25, č. 2, s. 103–129.

Článek
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, roč. 16, č. I2, s. 7–14.

Článek
Šimek, Marina. The Drava river sword. Studia archaeologica Brunensia. 2017, roč. 22, č. 2, s. 35–52.

Článek
Klontza-Jaklová, Věra. Specifics of Aegean Byzantine Amphorae Studies: the example of Priniatikos Pyrgos, East Crete. Studia archaeologica Brunensia. 2014, roč. 19, č. 2, s. 163–179.

Článek
Svobodová, Eliška. Artefacts from organic materials in Neolithic graves: selected cases. Studia archaeologica Brunensia. 2014, roč. 19, č. 1, s. 5–21.

Článek
Redakční poznámka. Studia archaeologica Brunensia. 2013, roč. 18, č. 2, s. 3.

Článek
Mühlhans, Jörg, Kerbler, Lukas, Pomberger, Beate Maria. Avar pellet bells from different sheet metals : finds, experimental forging and acoustics. Studia archaeologica Brunensia. 2022, roč. 27, č. 1, s. 119–141.

Článek
Gawron-Szymczyk, Aleksanda. Gaming pieces, pads or ... anything else? : Late Bronze Age ceramic discs in the light of experimental research. Studia archaeologica Brunensia. 2022, roč. 27, č. 1, s. 5–18.

Článek
Redakční poznámka. Studia archaeologica Brunensia. 2013, roč. 18, č. 1, s. 3.

Článek
Milo, Peter. Sídliská a sídliskové objekty na lokalite Těšetice-Kyjovice "Sutny" z pohľadu geomagnetickeho prieskumu. Studia archaeologica Brunensia. 2013, roč. 18, č. 1, s. 71–91.

Článek
Klontza-Jaklová, Věra. History hidden in broken pots or broken pots hidden in history? : the Late Roman – Early Byzantine stratigraphy at Priniatikos Pyrgos (Crete). Studia archaeologica Brunensia. 2015, roč. 20, č. 2, s. 137–162.

Článek
Vykypěl, Bohumil, Rabus, Achim. From giving to existence: on one remarkable grammaticalization pathway. Linguistica Brunensia. 2011, roč. 59, č. 1-2, s. 183–187.

Článek
Rákosi, György. The definite article and anaphoric possessors in Hungarian. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 2, s. 21–33.

Článek
Sukač, Roman. The first accentual law in Balto-Slavic. Linguistica Brunensia. 2011, roč. 59, č. 1-2, s. 83–109.

Kapitola
[Obrazová příloha : plány]. In: Přichystalová, Renáta. , Kalová, Kateřina. , Boberová, Kateřina. , Nováček, Jan. Břeclav - Pohansko. IX., Pohřební areály z Jižního předhradí (archeologicko-antropologická studie). 2019, s. .

Kapitola
Summary. In: Přichystalová, Renáta. , Kalová, Kateřina. , Boberová, Kateřina. , Nováček, Jan. Břeclav - Pohansko. IX., Pohřební areály z Jižního předhradí (archeologicko-antropologická studie). 2019, s. 647–657.

Článek
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2012, roč. 17, č. 2, s. 3–4.

Seriál

Článek
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 2, s. 3–4.

Článek
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 1, s. 3–4.

Článek
Contents. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 3.

Článek
Mandinach, Ellen B., Jimerson, Jo Beth. Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 9–26.

Článek
Fernandes, Venesser. Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 139–159.

Článek
Fjørtoft, Henning, Morud, Elin Bø. Assessment decision making in vocational education and training. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 119–137.

Článek

Článek
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 67–97.