Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 351

Kniha
Gregerová, Miroslava, Hložek, Martin, Holub, Petr, Jordánková, Hana, Loskotová, Irena, Měchurová, Zdeňka, Nosek, Vojtěch, Sedláčková, Lenka, Tymonová, Markéta, Jagosz-Zarzycka, Zofia, Zůbek, Antonín. Zdroje a šíření vybraných komodit keramické produkce vrcholného a pozdního středověku = Sources and distribution of selected high and late medieval pottery products. 2021

Kapitola
Loskotová, Irena, Hložek, Martin, Tymonová, Markéta. Závěr. In: Gregerová, Miroslava. , Hložek, Martin. , Holub, Petr. , Jordánková, Hana. , Loskotová, Irena. , Měchurová, Zdeňka. , Nosek, Vojtěch. , Sedláčková, Lenka. , Tymonová, Markéta. , Jagosz-Zarzycka, Zofia. , Zůbek, Antonín. Zdroje a šíření vybraných komodit keramické produkce vrcholného a pozdního středověku = Sources and distribution of selected high and late medieval pottery products. 2021, s. 413–421.

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Mazáčková, Jana, Žaža, Petr. What do we know about castle kitchens and their management? : forty years of excavations of Rokštejn Castle. Archaeologia historica. 2023, roč. 48, č. 1, s. 63–80.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Článek
[Věnování]. Studia archaeologica Brunensia. 2017, roč. 22, č. 1, s. 5.

Článek
Bartík, Jaroslav, Čermáková, Eva, Čisťaková, Viktoria, Čižmář, Ivan, Čižmář, Miloš, Daňhel, Miroslav, Fojtík, Pavel, Frolík, Jan, Golec, Martin, Kalábek, Marek, Klápa, Ondřej, Knotek, Petr, Komoróczy, Balázs, Langová, Jana, Merta, Tomáš, Musil, Jan, Novák, Miroslav, Popelka, Miroslav, Rožnovský, David, Říčan, Daniel, Sedláček, Radko, Schenk, Zdeněk, Šín, Petr, Šmerda, Jaromír, Tomešová, Barbora, Válek, David, Vích, David, Vránová, Vendula, Waldhauser, Jiří, Zeman, Tomáš. The Vekerzug and other Eastern cultures in the Czech Republic. Studia archaeologica Brunensia. 2017, roč. 22, č. 1, s. 27–69.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Kapitola
Loskotová, Irena, Hložek, Martin, Tymonová, Markéta. Úvod. In: Gregerová, Miroslava. , Hložek, Martin. , Holub, Petr. , Jordánková, Hana. , Loskotová, Irena. , Měchurová, Zdeňka. , Nosek, Vojtěch. , Sedláčková, Lenka. , Tymonová, Markéta. , Jagosz-Zarzycka, Zofia. , Zůbek, Antonín. Zdroje a šíření vybraných komodit keramické produkce vrcholného a pozdního středověku = Sources and distribution of selected high and late medieval pottery products. 2021, s. 6–7.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Článek
Brukner, Robert G. F.. Using mortuary evidence to describe and interpret social structures and change: an investigation at the Roman provincial capital Eboracum in York, England. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. M, Řada archeologická. 1998, roč. 47, č. M3, s. 33–61.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.

Kapitola
Under the protection of Clio : historical disciplines at the Faculty of Arts of Masaryk University. In: Pod ochranou Kleió : historické obory na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. 2019, s. 157–160.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Kapitola
Loskotová, Irena, Hložek, Martin. Turnaj. In: Gregerová, Miroslava. , Hložek, Martin. , Holub, Petr. , Jordánková, Hana. , Loskotová, Irena. , Měchurová, Zdeňka. , Nosek, Vojtěch. , Sedláčková, Lenka. , Tymonová, Markéta. , Jagosz-Zarzycka, Zofia. , Zůbek, Antonín. Zdroje a šíření vybraných komodit keramické produkce vrcholného a pozdního středověku = Sources and distribution of selected high and late medieval pottery products. 2021, s. 178–205.

Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr. Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.

Článek
Neuenschwander, Markus P., Hlaďo, Petr. Transitions in educational contexts : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 5–9.

Článek
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 101–116.

Článek
Hähkiöniemi, Markus, Lehesvuori, Sami, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Jokiranta, Kaisa. Three dimensions of dialogicity in dialogic argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 199–219.

Článek
Kobakhidze, Magda Nutsa, Šťastný, Vít. Theoretical perspectives on the role of parents in shadow education. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 73–95.

Článek
Nehyba, Jan. The social neuroscience of education : a book review. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 129–134.

Článek
Švaříček, Roman. The role of the teacher in supporting students' epistemic thinking in dialogic argumentation : a case study. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 143–171.

Článek
Nekardová, Barbora. The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.