Search
Displaying 1 - 30 of 393
Article
Žilka, Tibor.
Intertextuality in Slovak prose and drama. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. X, Řada literárněvědné slavistiky. 2005, vol. 54, iss. X8, pp. 47–58.
Serial
Article
Schratz, Michael.
The development of qualitative research in German speaking countries. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1996, vol. 45, iss. U1, pp. 93–102.
Article
Szablicka-Žak, Jolanta, Walasek, Stefania.
The teaching of civics and citizenship in Poland from historical perspective (16th - 20th cent.). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1997, vol. 46, iss. U2, pp. 129–138.
Article
Matteucci, Maria Cristina, Steuer, Gabriele, Majcík, Martin.
Mistakes in teaching and learning : editorial. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 5–8.
Article
Breternitz, Annika, Tulis, Maria.
The acquisition of error competence and the value of (learning from) errors in teacher education from the perspectives of teachers in Finland and Germany. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 9–32.
Article
Sancar, Esmanur, Özkaya, Merve.
Error-based activity applications in sixth grade fraction teaching. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 33–65.
Article
Janíková, Marcela, Janík, Tomáš, Pavelková, Marie.
Dealing with student mistakes in mathematics at primary school. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 66–89.
Article
Burmeister, Carolin, Beck, Kim, Grassinger, Robert.
Error climate and gender as factors influencing error reactions in primary school children. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 90–107.
Article
Šejna, Erik.
Test anxiety among Czech pupils in lower-secondary education. Studia paedagogica. 2024, vol. 29, iss. 2, pp. 108–127.
Chapter
Šimáně, Michal.
Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, pp. 165–168.
Chapter
Chlup, Otokar.
Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných.
1925, pp. 105–108.
Chapter
Jedlička, Alois.
K srovnávacímu studiu syntaxe spisovných jazyků slovanských v novějším období. In: Otázky slovanské syntaxe : sborník brněnské syntaktické konference, 17.-21.IV.1961.
1962, pp. 103–108.
Chapter
Kšicová, Danuše.
Russian poetry as interpreted by František Táborský : passages from the history of Czech - Russian literary relationships. In: Kšicová, Danuše. Ruská poezie v interpretaci Františka Táborského : z dějin česko-ruských vztahů.
1979, pp. 167–169.
Chapter
Pospíšil, Ivo.
Summary. In: Pospíšil, Ivo. Fenomén šílenství v ruské literatuře 19. a 20. století.
1995, pp. 141–144.
Article
Pospíšil, Ivo.
A new work by Milosav Čarkić on the background of his preceding writings. Slavica litteraria. 2021, vol. 24, iss. 1, pp. 119–129.
Chapter
Mikulášek, Miroslav.
Trends in the development of the soviet comedy from 1925 to 1934 : [summary]. In: Mikulášek, Miroslav. Пути развития советской комедии 1925-1934 годов.
1962, pp. 256–263.
Chapter
Krejčová, Elena.
Summary. In: Krejčová, Elena. Slovosledné změny v bulharských a srbských evangelních památkách z 12. a 13. století.
2016, pp. 134–136.
Article
Drozdek, Adam.
Emin's path to salvation. Slavica litteraria. 2012, vol. 15, iss. 1, pp. 135–151.