Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 47
Článek
Cikán, Ondřej, Kulhánková, Markéta.
K novému českému překladu byzantské epické básně Digenis Akritis. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 63–85.
Článek
Iatrou, Maria.
Human apes and the dual self: notes on the intertext of Ο Πίθηκος Ξουθ (Xouth the Αpe) by Iakovos Pitsipios. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 9–29.
Článek
Meško, Marek.
[Agapitos, Panagiotis. Ebenová loutna]. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 100–102.
Článek
Palaiologou, Christina.
Τα παραμυθοδράματα του Ιωάννη Πολέμη: Ο ρόλος της λαϊκής παράδοσης και η επίδραση του ρομαντισμού. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 31–48.
Článek
Koreček, Yiannis.
[Švihlíková, Ilona; Tsivos, Konstantinos. Řecká tragédie]. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 96–99.
Článek
Wahlgren, Staffan.
[Karvounis, Christos. Diglossie, Sprachideologie, Wertekonflikte: zur Geschichte der neugriechischen Standardsprache (1780 bis 1930)]. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 92–95.
Článek
Mike, Mairi.
"Περάσματα, μεταβάσεις, διελεύσεις: όψεις μιας λογοτεχνίας εν κινήσει". Μνήμη Δ. Ν. Μαρωνίτη (1929–2016). Διεθνές Συνέδριο, 1–4 Μαρτίου 2017, Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων, Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 89–91.
Článek
Votavová Sumelidisová, Nicole.
[Οικονόμου, Μαρία. Κουπιά και φτερά: Ο μύθος της Οδύσσειας στη λογοτεχνία και στον κινηματογράφο του μοντερνισμού]. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 102–109.
Článek
Knapková, Kristýna.
Počátky řeckého tisku. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 49–61.
Článek
Sumelidu, Simone.
Το 1° Διεθνές Συνέδριο για την Κοινή, τις κοινές και τη διαμόρφωση της κοινής νεοελληνικής, 3–4 Νοεμβρίου 2017, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη. Neograeca Bohemica. 2017, roč. 17, č. [1], s. 87–88.
Článek
Hales, Patrick.
Shifts in teacher talk in a participatory action research professional learning community. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 31–53.
Článek
Šeďová, Klára, Šalamounová, Zuzana, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin.
Teachers' emotions in teacher development: do they matter?. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 77–110.
Článek
Šeďová, Klára, Lehesvouri, Sami.
Editorial : How to link teacher education to educational research. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 5–8.
Článek
Hellemans, Lieveke, Haesen, Stefan.
Benefits of a small research study for the teacher education at a university of applied sciences: a case study. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 111–129.
Článek
Lehesvuori, Sami, Hähkiöniemi, Markus, Jokiranta, Kaisa, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Viiri, Jouni.
Enhancing dialogic argumentation in mathematics and science. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 55–76.
Článek
Nijhawan, Subin.
Bridging the gap between theory and practice with design-based action research. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 9–29.
Článek
Symeonidis, Vasileios.
Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.
Článek
Paulík, Karel.
Některé psychologické souvislost i hodnocení smyslu vlastní práce učiteli. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 9–24.
Článek
Wubbels, Theo, Novotný, Petr, Švaříček, Roman.
O smyslu pedagogického výzkumu: rozhovor s Theem Wubbelsem. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 149–157.
Článek
Sedláčková, Jana.
Osvojování dovednosti čtení očima matek žáků 1. tříd. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 121–148.
Článek
Call for papers : Studia Paedagogica 23:4, 2018 : Issue topic: Digital youth and their ways of learning. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 177–179.
Článek
Rozkovcová, Andrea, Urbánek, Petr.
Fluktuace učitelů: vybrané zahraniční teorie a výzkumné přístupy. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 25–40.
Článek
Kalenda, Jan, Kočvarová, Ilona.
Proměny bariér ke vzdělávání dospělých v České republice: 2005–2015. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 69–89.