Rozšířené vyhledávání

Nápověda: Pokud hledáte podle klíčových slov z plného textu dokumentu, mějte na paměti, že databáze obsahuje dokumenty v různých jazycích.
Vyhledává v celé databázi.
Vyhledává pouze v záznamech (metadatech) dokumentů.
Autor nebo další původce dokumentu (editor, překladatel aj.).
Zvolíte-li „stať“, vyhledáváte v časopiseckých článcích, sborníkových příspěvcích a kapitolách monografií.
Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 38

Článek
Cseres, Jozef. Marcel Duchamp's and John Cage's chess intermedia. Musicologica Brunensia. 2023, roč. 58, č. 1, s. 19–28.

Článek
Libin, Kathryn L.. Love and virtue in the Lobkowitz house theatre : Ferdinando Paër's L'amor conjugale. Musicologica Brunensia. 2023, roč. 58, č. 1, s. 73–94.

Článek
Nimylovych, Oleksandra, Filonenko, Ludomyr. Prague pages of the creative work of the Ukrainian composer Vasyl Barvinskyi. Musicologica Brunensia. 2023, roč. 58, č. 1, s. 95–110.

Článek
Szczygieł, Justyna. Franz Kautny (1788-1836): the owner of musical manuscripts from the Jasna Góra collection. Musicologica Brunensia. 2023, roč. 58, č. 1, s. 125–150.

Článek
Jančaříková, Renata. Attitude markers in L2 learners' academic writing : a case study of master's theses by Czech students compared to L1 students' writings . Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 5–31.

Článek
Martínez Lirola, María. Approaching masculinity in Dolce & Gabbana advertising : a visual critical discourse analysis. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 33–53.

Článek
Paseka, Angelika, Rabušicová, Milada. Parental involvement: changes and challenges : editorial. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 5–10.

Článek
Ule, Mirjana, Živoder, Andreja. "Good" parenting : parental support in education as a factor in inequality. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 11–28.

Článek
Freires, Thiago, Pereira, Fátima. Parental and family involvement in schools : perceptions of young Brazilian and Portuguese people from underprivileged contexts. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 29–48.

Článek
Ali-Rweide, Tahani. Parental involvement in Palestine. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 49–71.

Článek
Kobakhidze, Magda Nutsa, Šťastný, Vít. Theoretical perspectives on the role of parents in shadow education. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 73–95.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Phanthaphoommee, Narongdej. Arundhati Roy in Thai : compromising the linguistic hybridity in translation. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 55–75.

Článek
Vozníková, Jana. A cross-linguistic comparison of child-directed speech in L1 vs. L2. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 77–98.

Článek
Chalupský, Petr. The anatomy of loss and the magic of fiction : Graham Swift's Here We Are. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 99–112.

Článek
Ghaffary, Mohammad, Ramzi, Melika. Art as immanent liberation : a Deleuzean study of the role of art in Iris Murdoch's The Unicorn. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 113–127.

Článek
Ghanbarian, Parisa, Hoorvash, Mona, Hashemi, Mahsa. Elven chora : feminine space and power in Tolkien's The Lord of the Rings. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 129–145.

Článek
Krsmanović, Ivana. Soundscapes of subjectivity, desire and violence : a Lacanian reading of Jennifer Egan's Black Box. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 147–162.

Článek
Petrović, Goran J.. Mad scientists in H. G. Wells's early fiction. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 163–178.

Článek
Šmardová, Daniela. "Why should I not live the art I love?" : the liberating power of art in Jeanette Winterson's literary work. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 179–192.

Článek
Brno studies in English. Brno studies in English. 2023, roč. 49, č. 1, s. 193.

Článek
Borter, Natalie. Differential effects of additional formative assessments on student learning behaviors and outcomes. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 9–38.

Článek
Juhaňák, Libor, Brücknerová, Karla, Nekardová, Barbora, Zounek, Jiří. Goal setting and goal orientation as predictors of learning satisfaction and online learning behavior in higher education blended courses. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 39–58.

Článek
Santos, Ricardo, Henriques, Roberto. Decoding student success in higher education : a comparative study on learning strategies of undergraduate and graduate students. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 59–87.

Článek
Wickberg Hugerth, Mattias, Nouri, Jalal, Åkerfeldt, Anna. "I should, but I don't feel like it" : overcoming obstacles in upper secondary students' self-regulation using learning analytics. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 89–111.