Title: O krizi (teorie) kurikula a cestě jak z ní ven
Variant title:
- On the crisis of the curriculum (theory) and the way out of it
Source document: Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. [161]-165
Extent
[161]-165
-
ISSN1803-7437 (print)2336-4521 (online)
Persistent identifier (DOI): https://doi.org/10.5817/SP2014-1-10
Stable URL (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/130007
Type: Review
Language
License: Not specified license
Reviewed work
Dvořák, Dominik. Od osnov ke standardům: proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 134 s. ISBN 978-80-7290-601-7.
Notice: These citations are automatically created and might not follow citation rules properly.
References
[1] Bourdieu, P. (2010). Pravidla umění: geneze a struktura literárního pole. Brno: Host.
[2] Deng, Z. (2013). Introduction. The Practical, curriculum, theory and practice: An international dialogue On Schwab's The 'Practical 1'. Journal of Curriculum Studies, 45(5), 583–590.
[3] Kuhn, T. S. (1997). Struktura vědeckých revolucí. Praha: Oikoymenh.
[4] Viktorová, I. (2004). Změny rodičovského vztahu ke škole a vzdělávání dětí. Pedagogika, 54(4), 389–405.
[5] Young, M. (2013). Overcoming the crisis in curriculum theory: A knowledge-based approach. Journal of Curriculum Studies, 45(2), 101–118. | DOI 10.1080/00220272.2013.764505
[2] Deng, Z. (2013). Introduction. The Practical, curriculum, theory and practice: An international dialogue On Schwab's The 'Practical 1'. Journal of Curriculum Studies, 45(5), 583–590.
[3] Kuhn, T. S. (1997). Struktura vědeckých revolucí. Praha: Oikoymenh.
[4] Viktorová, I. (2004). Změny rodičovského vztahu ke škole a vzdělávání dětí. Pedagogika, 54(4), 389–405.
[5] Young, M. (2013). Overcoming the crisis in curriculum theory: A knowledge-based approach. Journal of Curriculum Studies, 45(2), 101–118. | DOI 10.1080/00220272.2013.764505