Name variants:
Vlčková, Kateřina (preferred)
Freire, Laísa Maria
Article
Vlčková, Kateřina; Květoň, Petr; Ježek, Stanislav; Mareš, Jan; Lojdová, Kateřina.
Adaptace škály managementu chování a výuky na české podmínky. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 1, pp. 135–155.
Article
Vlčková, Kateřina; Mareš, Jan; Ježek, Stanislav; Šalamounová, Zuzana.
Báze moci učitele: česká adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 87–112.
Article
Vlčková, Kateřina; Berger, Janek; Völkle, Manuel.
Classification theories of foreign language learning strategies: an exploratory analysis. Studia paedagogica. 2013, vol. 18, iss. 4, pp. 93–113.
Article
Mejía-Cáceres, María Angélica; Freire, Laísa Maria.
Influences of educational policy on the pre-service education of teachers in science and environmental education : a Latin American context. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 2, pp. 139–163.
Article
Papajoanu, Ondřej; Voňková, Hana; Vlčková, Kateřina.
Motivace k učení se angličtině ve vztahu ke známkám a studijním aspiracím u žáků základních škol.. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 3, pp. 29–50.
Article
Vlčková, Kateřina; Bradová, Jarmila.
Slabý vztah strategií učení a výsledků vzdělávání: problém operacionalizace a měření?. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 3, pp. 9–28.
Article
Lojdová, Kateřina; Vlčková, Kateřina; Nehyba, Jan.
Stories of teachers' identity : between personal and professional experience. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 2, pp. 113–137.
Article
Černá, Monika; Píšová, Michaela; Vlčková, Kateřina.
Vliv klinické zkušenosti na profesní rozvoj studentů učitelství. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 41–68.