K zmenám náboženských predstáv v 9.—12. storočí

Název: K zmenám náboženských predstáv v 9.—12. storočí
Variantní název:
  • Die Änderungen der religiösen Vorstellungswelt im 9.—12. Jahrhundert
Zdrojový dokument: Archaeologia historica. 1990, roč. 15, č. [1], s. 323-333
Rozsah
323-333
Type: Článek
Jazyk
Jazyk shrnutí
Licence: Neurčená licence
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Reference
[1] BEDNÁRIK, R. 1939: Príspevok k pohrebným zvykom slovenského ľudu. In: Národop. sbor. 1. Turč. sv. Martin, s. 54—94.

[2] BEDNÁRIK, R. 1972: Cintoríny na Slovensku. Bratislava.

[3] CABALSKA, M. 1979: Aus dem Studien über die Religion der heidnischen Slawen. In: Rapports du IIIe Congrés International d'Archéologie Slawe. Tome 1. Bratislava, s. 125—140.

[4] CIBULKA, J. 1958: Velkomoravský kostel v Modré u Velehradu. Praha.

[5] ČAPLOVIČ, D.—HANULIAK, M. 1979: Hroby pod náhrobnými kameňmi vo Svinici. In: Hist. Carpatica 10. Košice, s. 193—206.

[6] DORNIČ, S. 1961: Náboženstvo a veda o psychike človeka. In: Spoločenské vedy a náboženstvo. Bratislava.

[7] DZIEWULSKI, W. 1964: Postepy christianizacji i proces iikvidacji pogaństva w Polsce wzcesnofeudalnej. Warszawa—Wrocław—Kraków.

[8] ÉRY, K. K. 1971: Reconstruction of Tenth Century Population of Sárbogárd on Basis of Archeological and Anthropological Data. In: Alba Regia 8—9. Székesfehérvár, s. 93—147.

[9] FACKENBERGER, F.—MENCLOVCI, V. a D. 1957: Výskum románskych pamiatok v Nitrianskom kraji. Pamiatky a múzeá 6, s. 185—186.

[10] Filosofický slovník, 1976. Praha.

[11] FROLEC, V. 1984: Prostá krása. Praha.

[12] FROLEC, V. 1985: Čas života a obyčejová tradice. In: Čas života. Rodinné a společenské svátky v životě člověka. Brno, s. 18—26.

[13] GASSOWSKI, J. 1957: O roli cmentarzysk jako źródel do badania struktury społecznej ludnosci. Archeol. Polski 1, s. 19—32.

[14] GEDIGA, B. 1987: Ślady przeżywania sie przedchrześcijańskiej obrzedowości we wczesnym średniowieczu. In: Trudy V. meždunarodnogo kongressa slavjanskoj archeologiji. Moskva, s. 58—62.

[15] GEARY, P. J. 1980: Zur Problematik der Interpretation archäologischer Quellen für die Geistes und Religionsgeschichte. Archaeol. Austriaca 64, s. 111—118.

[16] GRAUS, F. 1953: Dějiny venkovského lidu v Čechách v době předhusitské I. Praha.

[17] GRAUS, F. 1963: Říše velkomoravská, její postavení v současné Evropě a vnitřní struktura. In: Konferencia o Veľkej Morave a byzantskej misii. Nitra, s. 4—74.

[18] HABOVSTIAK, A. 1964: Výskum v Milanovciach. Archeol. Rozhl., 16, s. 410—426.

[19] HABOVŠTIAK, A. 1985: Stredoveká dedina na Slovensku. Bratislava.

[20] HANULIAK, M. 1980: K problematike včasnostredovekých cintorínov s hrobmi pod náhrobnými kameňmi. In: IV. medzinárodný kongres slovanskej archeológie — Sofia. Nitra, s. 47—52.

[21] HANULIAK, M. 1984: Vypovedacie schopnosti archeologických prameňov z plochých pohrebísk 9.—12. stor. Kandidátská dizertácia. Nitra.

[22] HANULIAK, M. 1989: K problematike výskytu mincí v hroboch 11.—12. storočia na Slovensku. In: Slov. Numizm., 10. Bratislava, s. 175—187.

[23] HANULIAK, M. 1991: Predbežné výsledky výskumu pohrebiska z 10. a 11. storočia v Malých Kosikách. In: Castrum Novum 6. Nitra, v tlači.

[24] HAVLÍK, L. E. 1964: Velká Morava a středoevropští Slované. Praha.

[25] HORVÁTHOVÁ, E. 1975: Zvykoslovie a povery. In: Slovensko. Ľud 3/III. Bratislava, s. 985—1030.

[26] HORVÁTHOVÁ, E. 1980: Stellung und Bedeutung der Zeremonien im leben der sozialistischen Gesellschaft und das Menschen. In: Ethnologica Slavica 10—11. Bratislava, s. 133—142.

[27] HOŠŠO, J. 1975: Kostolné cintoríny v Liptovskej Mare a Liptovskej Sielnici. Výsledky historickoarcheologického výskumu. In: Liptov 3. Martin, s. 121—166.

[28] HOŠŠO, J. 1987: Začiatky stredovekého osídlenia Liptova v archeologických nálezoch. In: Zbor. Fil. fak. UK, 34. Historica. Bratislava, s. 41—58.

[29] HRUBEC, I. 1979: Príspevok k štúdiu predstáv ľudstva v praveku a včasnej dobe dejinnej o posmrtnom živote vo svetle archeologických prameňov. In: Historické korene vzniku náboženstva a jeho prejavy v praveku a včasnej dobe dejinnej. Nitra, s. 61—70.

[30] HRUBÝ, V., 1955: Staré Město. Velkomoravské pohřebiště na Valách. Praha.

[31] CHORVÁTHOVÁ, L. 1974: Pohrebné zvykoslovie v Bošáckej doline. Diplomová práca. Bratislava.

[32] CHROPOVSKÝ, B. 1972: Príspevok k problematike cirkevnej architektúry na Slovensku. In: Monumentorum Tutela. Ochrana pamiatok 8. Bratislava, s. 173—199.

[33] KAMINSKÁ, L. 1982: Románská sakrálna stavba a cintorín v Trebišove. Slov. Archeol., 30, s. 429—449.

[34] KONEČNÝ, L. 1980: Poznámka ke kultovně rituálnímu významu dvorce na Pohansku. In: Slované v 6.—10. století. Brno, s. 131—141.

[35] KRASKOVSKÁ, Ľ. 1958: Výskum pohrebiska v Bešeňove v roku 1950. Slov. Archeol., 6, s. 419—447.

[36] KRUMPHANZLOVÁ, Z. 1961: K otázce vampyrismu na slovanských pohřebištích. Památ. archeol., 51, s. 544—548.

[37] KRUMPHANZLOVÁ, Z. 1964: Zvláštnosti ritu na slovanských pohřebištích v Čechách. In: Vznik a počátky Slovanů 5. Praha, s. 177—212.

[38] KRUMPHANZLOVÁ, Z. 1971: Počátky křesťanství v Čechách ve světle archeologických pramenů. Památ. archeol., 62, s. 406—432.

[39] LOWMIAŃSKI, H. 1979: Religia Słowian i jej upadek. Warszawa.

[40] MARSINA, R. 1985. Metodov boj. Bratislava.

[41] MERHAUTOVÁ, A.—TŘEŠTÍK, D. 1984: Románské umění v Čechách a na Moravě. Praha.

[42] MĚŘÍNSKÝ, Z. 1980: Slovanská pohřebiště z 2. poloviny 10. až 1. poloviny 13. století na Moravě. In: IV. medzinárodný kongres slovanskej archeologie — Sofija. Nitra, s. 94—100.

[43] MĚŘÍNSKÝ, Z. 1985: Velkomoravské kostrové pohřebiště ve Velkých Bílovicích. Praha.

[44] NIEDERLE, L. 1911 Slovanské starožitnosti. Život starých Slovanů. I/1. Praha.

[45] NIEDERMÜLLER, P. 1985: Svátky a obřady v životě společnosti. In: Čas života. Rodinné a společenské svátky v životě člověka. Brno, s. 60—65.

[46] PÁSTOR, J. 1955: Belobrdské pohřebište v Somotore. Slov. Archeol., 3, s. 276—285.

[47] PÁSTOR, J. 1957: Pamiatky z ranofeudálneho obdobia. Múzeum 2, s. 227—234.

[48] PÁSTOR, J. 1959: Zpráva o archeologickom výskume Východoslovenského múzea v Košiciach roku 1958. Múzeum 4, s. 418—420.

[49] POULÍK, J. 1978: The Origin in Christianity in Slavonic Countries North of the Middle Danube Basin. World Archeology 10/2, s. 153—171.

[50] RATKOŠ, P. 1964: Pramene k dejinám Veľkej Moravy. Bratislava.

[51] RATKOŠ, P. 1972: Otázky vývoja slovenskej národnosti do začiatku 17. storočia Historický časopis 20, s. 19—63.

[52] REINECKE, P. 1924: Reihengräber und Friedhöfe der Kirchen. Germania 9, s. 103 až 107.

[53] REJHOLCOVÁ, M. 1989: Obolus mrtvých na pohrebisku v Čakajoviciach. In: Slov. Numizm., 10. Bratislava, s. 191—199.

[54] RYBAKOV, B. A. 1988: Pohanství a stará Rus. In: Věda a lidstvo 8. Praha, s. 54—76.

[55] RUTTKAY, A.—SLIVKA, M. 1985. Cirkevné inštitúcie a ich úloha v sídliskovom a hospodárskom vývoji Slovenska v stredoveku. In: Archaeol. Hist. 10. Brno, s. 385—411.

[56] Slovník vedeckého ateizmu, 1983. Bratislava.

[57] Spoločenské vedomie, 1973. Dialektický a historický materializmus. Bratislava.

[58] ŠIKULOVÁ, V. 1959: Moravská pohřebiště z mladší doby hradištní. Pravěk východní Moravy 1, s. 88—162.

[59] TOČÍK, A. 1978: Trnovec nad Váhom — Horný Jatov, okres Galanta. In: Významné slovanské náleziská na Slovensku//. Bratislava, s. 223—227.

[60] TÖRÖK, Gy. 1962: Die Bewohner von Halimba im 10. und 11. Jahrhundert. Budapest.

[61] WACHOWSKI, K. 1975: Cmentarzyska doby wczesnopiastowskiej na Słasku. Warszawa—Wroclaw—Kraków—Gdańsk.

[62] ZÁVODSZKY, L. 1904: A Szent István, Szent László, és Kálmán korabeli törvények és zsinati határozatok forrásai. Budapest.

[63] ZOLL-ADAMIKOWA, H. 1971: Wczesnośredniowieczne cmentarzyska skieletowe Malopolski II. Wrocław—Warszawa—Kraków—Gdańsk.