Název: K projektové práci ve školách : (s důrazem na potenciál projektů pro rozvoj školy)
Variantní název:
- On project work in schools : (with an emphasis on the potential of projects for the school development)
Zdrojový dokument: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 2000-2001, roč. 49-50, č. U5-6, s. [21]-31
Rozsah
[21]-31
-
ISSN1211-6971
Trvalý odkaz (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/104687
Type: Článek
Jazyk
Jazyk shrnutí
Licence: Neurčená licence
Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.
Abstrakt(y)
V tomto příspěvku se zaměřujeme na řízení projektové práce ve školách. Zejména se pokoušíme představit projekty jako možný instrument řízení plánované změny kultury škol, respektive řízení rozvoje škol. Nabízíme obecné charakteristiky projektu i vodítka některých specifických postupů realizace práce s projekty (instalování projektové skupiny, řízení práce na projektu, apod.). Všímáme si hlavně těch přístupů k projektové práci, které aspirují na zásadnější a komplexnější změny ve škole. V tomto kontextu detailněji popisujeme i základní fáze a kroky řízení procesu plánované změny ve škole. Snažíme se postihnout současný stav poznání problematiky, vycházet z našich vlastních praktických zkušeností a nabídnout některé podněty nejen teoretické veřejnosti, ale i těm, kteří jsou bezprostředně odpovědni za řízení a rozvoj škol. Jsme přesvědčeni, že projektová práce nejen zpružňuje strukturu školního uspořádání, ale že může také přispět ke změně kultury školy - směrem ke škole spolupracující a učící se.